- ۱۰:۰۴:۱۰ ۱۸ تیر ۱۳۹۹
- آخرین نوشته ها
- کد خبر 42800
- 87 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
true
true
true
true
true
true
true
true
سایز متن /
false
سعید کریمی مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار راسان خبرا بیان اینکه ابلاغ اوراق مالیاتی الکترونیکی می شود، گفت: با اجرای این طرح مودیان مالیاتی می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی علاوه بر ارسال اظهارنامه خود، اعتراض خود نسبت به اوراق را به صورت الکترونیکی ثبت کنند.
وی افزود: مودیان برای بهره مندی از این خدمات باید در سامانه الکترونیک به آدرس www.tax.gov.ir فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها» را تایید و ارسال نمایند .
مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی اشخاص انجام میشد، توضیح داد: با اجرایی شدن این طرح، برای متقاضیان حساب کاربری ایجاد و اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد و ارزش افزوده آنان به محض صدور، در این حساب کاربری بارگذاری و از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی می شود.
وی اضافه کرد: برای اشخاص حقیقی که دارای پروندههای مالیاتی متعدد مشاغل هستند، تسلیم درخواست صرفا برای یکی از پرونده های مالیاتی کفایت میکند; در مورد پروندههای مشارکتی، فرم درخواست بهره مندی از خدمات الکترونیکی باید توسط شریک اصلی تائید و ارسال شود .
وی یادآوری کرد: در این طرح، دعوت به هیئت حل اختلاف، ابلاغ رأی هیئت حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکانپذیر خواهد شد.
کریمی هدف از اجرای این طرح را توسعه دولت الکترونیک و مکانیزاسیون فرایندهای مالیاتی به ویژه بنا به ضرورت فاصله گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا دانست و افزود: الکترونیکی شدن امور مالیاتی باعث تسهیل و تسریع در امور مردم و حرکت به سمت ارتقای حقوق شهروندی است.
true
true
http://rasankhabar.ir/?p=42800
true
true