به گزارش راسان خبر از روابط عمومی محیط زیست استان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: بر اساس بند(و) ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست، منطقه ویژدربند درشهرستان ملکشاهی به مدت پنج سال به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع اعلام شد. “مازیار سلیمان نژاد” افزود: به […]

به گزارش راسان خبر از روابط عمومی محیط زیست استان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: بر اساس بند(و) ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست، منطقه ویژدربند درشهرستان ملکشاهی به مدت پنج سال به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع اعلام شد.

“مازیار سلیمان نژاد” افزود: به منظور حمايت و جلوگیری از شکار بی رویه حیات وحش، حفظ و گسترش زيستگاه گونه های در خطر انقراض،منطقه ویژدربند ملکشاهی‌ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تعیین گردید.

وی ادامه داد: منطقه زیبا و بکر ویژدرون در بخش گچی از توابع شهرستان ملکشاهی 000/20 هكتار وسعت دارد و از تنوع گونه اي مطلوبی برخوردار است به طوري كه در اين منطقه، گونه های شاخص جانوری نظیرکل، بز، پلنگ و انواع پرندگان وحشی زیست می کنند.

سلیمان نژاد از مردم طبیعت دوست استان درخواست نمود در حراست و صیانت از طبیعت بکر منطقه و ذخایر ژنتیکی بی بدیل آن با پرسنل خدوم و تلاشگر محیط زیست، همکاری داشته باشند تا انشاءالله زمینه برای ارتقاء منطقه به یکی از مناطق حفاظت شده استان فراهم شود.