راسان خبر/مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: در راستای آمادگی برای استقبال از زائران اربعین حسینی، ۱۲ هزار مترمربع کف‌پوش در محوطه پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی در حال احداث است.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ سیدزاهدین چشمه خاور اظهار کرد: ۱۲ هزار مترمربع کف‌پوش در محوطه پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی (مرز مهران) با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال احداث است.

وی افزود: این پروژه با هدف تسهیل تردد زائران و ایجاد شرایط مطلوب برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

چشمه خاور افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تا هفته اول مرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام عنوان کرد: علاوه بر احداث کف پوش، اقدامات دیگری نظیر جایگزینی سایبان‌های موقت با سایبان‌های دائمی، احداث سایبان از ورودی پایانه برکت تا مرکز پایش به طول ۱۲۵ متر و به مساحت ۳۸۰۰ مترمربع، تعویض بخشی از فاضلاب پایانه برکت و احداث کانال‌های هدایت آب برای جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی در حال انجام است.

چشمه خاور به بازسازی ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه مرزی شهید سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: احداث این سرویس‌های بهداشتی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال انجام است.

وی گفت: سیستم‌های خنک کننده تکمیل و نصب بیش از ۲۰۰ دستگاه مه‌پاش و جت فن جدید تا قبل از اربعین در پایانه مرزی شهید سلیمانی و برکت انجام می‌شود.

کد خبر/۹۵۱۵۶

  • نویسنده : سمیه آذرمهر