به گزارش سایت خبری راسان خبر به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی ایلام؛ دومین نشست شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام با حضور مدیرعامل این شرکت، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز ایلام، معاون اطلاعات اخبار صدا و سیمای مرکز ایلام، مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام، سرپرست موسسه فرهنگی […]

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام در این نشست گفت: شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی استان با هدف استفاده از ظرفیت رسانه ها و مطبوعات برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به سمت رونق تولید و گسترش اشتغال در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ایلام راه اندازی شده است.

“مرتضی دارایی” اظهار کرد: استفاده از قدرت و نفوذ رسانه ها می تواند بخش های گوناگون از جمله حوزه صنعت و تولید را بهتر به افکار عمومی به ویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی بشناساند.

وی افزود: راه اندازی شورای اطلاع رسانی در شرکت های شهرک های صنعتی استان ها جزو ابتکارها و تاکیدهای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است.

دارایی ادامه داد: استفاده از تجربیات و پیشنهاد اعضا در راستای رشد و توسعه صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی بسیار حائز اهمیت است و باید به این نکته توجه اساسی داشت که تصمیمات این شورا لازم اجرا است.

وی گفت: به دنبال این تاکیدها و در راستای تقویت و پیوند بیشتر مردم با صنعت و سرمایه گذار با تولید، شرکت شهرک های صنعتی ایلام به عنوان یکی از شرکت های استانی پیشرو اقدام به راه اندازی شورای اطلاع رسانی در این حوزه کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام اظهار کرد: پوشش دادن سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری در حوزه صنعت و بنگاه های تولید مد نظر است و نیاز به اطلاع رسانی هدفمند و گسترده دارد که این مهم می تواند با کمک شورای اطلاع رسانی شهرک های صنعتی به بهترین و کیفی ترین شکل انجام شود.

وی با بیان اینکه این شورا ها باید به عنوان اتاق فکر عملکنند، افزود: باید افق های دور و نزدیک بخش صنعت بررسیگردد تا مردم به اطلاعات جامعی در این بخش دست یابند و رویکرد ما در این شورا تنها تبلیغات صرف نیست بلکه به دنبال اطلاع رسانی دقیق و صریح از راهبردها، ظرفیت ها، نیازها و اهدافی هستیم که ما را در رسیدن به چشم اندازها و افق های توسعه ای یاریمیدهد.

دارایی یاد آور شد: با توجه به اینکه بیش از 95 درصد صنایع کشور و استان را واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تشکیل می دهد که 45 درصد آنها در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارد نگاه حمایتی به این ظرفیت چه از سوی دولت و بخش خصوصی می تواند بخش عمده ای از مسایل و مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری و رکود را مرتفع کند.

وی  تاکید کرد: برگزاری این جلسات در توجه فرهنگ صنعتی و توجه به تولید و اشتغال با کمک رسانه ملی و مطبوعات نقش بسیار پررنگی دارند و سبب شناسایی پتانسیل ها و توانمندیهای استان در بخش صنایع کوچک و ترغیب استفاده از تولید وکالای داخلی خواهد داشت و از اعضای شورای اطلاع رسانی شهرک های صنعتی استان ایلام خواست این دستگاه حوزه صنعت و تولید را در نیل به اهداف و راهبردها همراهی و کمک کنند.

شرکت کنندگان این نشست به عنوان نماینده رسانه ها و مطبوعات عضو شورای اطلاع رسانی شهرک های صنعتی استان ایلام در پایان دیدگاه ها و راهکارهای خود را در زمینه کارآیی و کارکرد موثر این شورا تبیین کردند.