راسان خبر/معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تولید انرژی های تجدید پذیر یکی از اهداف اصلی دولت است.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ شهریار عباسی در نشست بررسی طرح های اقتصادی استان اظهار داشت: راه اندازی و توسعه نیروگاههای تجدید پذیر، یکی از سیاست های محوری دولت است زیرا در راستای حفاظت از محیط زیست نقش مهمی دارد.

وی افزود: حفاظت از منابع سوخت‌های فسیلی که سرمایه های ملی کشور است و در حقیقت برای آیندگان اهمیت دارد از مزایای اجرای این طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: دنبال کردن انرژی های تجدیدپذیر با توجه به ساختارهای جغرافیایی مناطق یکی از ظرفیت های نیروگاه های خورشیدی است که در استان ایلام بنا به شرایط فصلی که دارد، قابل اجرا است.

دکتر عباسی اظهار داشت: بعضی از شهرهای استان ایلام ظرفیت مناسبی دارد و برای تولید انرژی خورشیدی می توان از آنها به خوبی استفاده کرد.

وی بیان داشت: همه دستگاه های اجرایی مکلف اند، تسهیل گری کنند و در راستای سرمایه گذاری در زمینه ی نیروگاه های تجدیدپذیر و انرژی های خورشیدی و انرژی های نو هم در حقیقت در خصوص واگذاری زمین یا سایر ضرورت ها و الزامات ایجاد آنها هماهنگ باشند و کمک کنند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران ما اگر بتونند از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۸ برای ایجاد این شهرک های خورشیدی بهره مند شوند و این امر در دستور کار قرار بگیرد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: شرکت شهرک ها با روندی که به خوبی دارد پیش می رود، حتما اهتمام جدی برای توسعه ی این شهرک های خورشیدی که در دستور کار است داشته باشد.

دکتر عباسی اظهار داشت: هدف گذاری خوبی صورت گرفته کارهای مناسبی هم در گذشته انجام شده و جای خوشحالی دارد که نیروگاه از صبا در حقیقت پای کاره است.

وی افزود : انعقاد یک تفاهم نامه به صورت چهارجانبه آماده شود و یک مصوبه دیگر هم قرار شد در خصوص بحث مکان یابی و زمین هایی که مد نظر دوستان سرمایه گذار در اطراف همان پتروشیمی دهلران ، بررسی انجام گیرد.

معاون استاندار  ایلام در پایان از منابع طبیعی خواست که بررسی لازم برای زمین هایی که قابلیت استفاده برای پروژه را دارند و هنوز واگذار نشده اند، انجام‌ دهد.

کد خبر/۹۳۶۰۲

  • نویسنده : سمیه آذرمهر