ایلام، راسان خبر_ گله داري سرپرست پست استان در جلسه شورای ادرای بر لزوم اعتماد سازي در شبكه،تعادل درآمد با هزينه و توجه ويژه كاركنان به شاخص هاي کیفی،ارزيابي عملكرد و تلاش مضاعف در جهت جذب درآمد و ترافيك با تقويت هر چه بيشتر خدمات پايه در پست استان تاكيد كرد.

۳d289b5d-9792-4cd3-b9f5-d34279b10b07_20161026_161542

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری راسان خبر به نقل از روابط عمومی اداره كل پست استان، جلسه شورای اداری پست استان با محوريت بررسي موانع و مشكلات ادارات تابعه و عملكرد هفت ماهه ترافيك و درآمد با حضور معاون اجرایی و رؤسای ادارات داخلی و شهرستانها  در محل سالن جلسات اين اداره كل برگزار گرديد.

سرپرست پست استان درآغاز این جلسه گفت: بررسی وضعیت موجود نشان می دهد با وجود عملکرد نسبتا مطلوب در کسب درآمدهای خدمات نیابتی؛ کسب درآمدهای باجه ای نیز نیازمند اصلاح روش ها و بهبود عملکرد است.

وی ضمن اشاره به اینکه تغییر رویکرد در استان چندان قابل ملاحظه نیست تصریح کرد: باید با تشکیل اتاق فکر و چابک سازی و متحول نمودن مجموعه، کیفیت را بهبود،ترافیک را افزایش و هزینه ها را همواره کاهش دهیم.

گله داری از معاون اجرایی،روسای ادارات و دیگر مسئولان خواست،نظارت بر حسن عملکرد کارکنان را بیشترمورد توجه قرار داده و تعامل با مدیران دیگر دستگاههای اجرایی در سطح استان به منظور تبیین جایگاه واقعی پست و دریافت خدمات نیابتی آنها را بیش از پیش تقویت کنند.

سرپرست پست استان ضمن تاکید بر رعایت حقوق مشتریان و توجه به اصول مشتری مداری گفت: برخی از سرویس های پستی که برای راه اندازی آنها تلاش زیادی از سوی مدیران و مسئولان شرکت انجام شده است امروزه بلا استفاده مانده و کمتر به آنها توجه می شود.

وی موضوع پیگیری وصول مطالبات از سوی روسای ادارات داخلی و شهرستانها را مورد تاکید قرار داد و گفت: درحال حاضر بسیاری از ادارات و سازمانها دچار مشکلات مالی هستند که می بایست ضمن حفظ همکاری با این دستگاهها به شیوه های مناسب پیگیر وصول مطالبات نیز باشیم.

گله داری از رؤسای ادارات داخلی و شهرستانها خواست با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با شرکت مخابرات و اخذ مجوزهای لازم جهت ارائه وب سرویس کد پستی ده رقمی از طریق درگاه ارائه شده توسط دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان،آموزش کارکنان بویژه متصدیان دفاتر پیشخوان دولت و تعامل حداکثری با آنها را در دستور کار خود قرارداده و نظارت های لازم بر عملکرد کارکنان زیرمجموعه و بخشهای غیردولتی را نیز بیشتر مورد توجه قرار دهند.

سرپرست پست استان افزود: پیگیری و رصد روزانه سیستم گزارش مدیریتی، بررسی عملکرد و مقایسه درآمدها و ترافیک ها با واحدهای پستی مشابه و همچنین مطالعه و عمل به شیوه نامه های ارسالی از سوی ستاد از دیگر نکاتی است که لازم است رؤسای ادارات و دیگر مسئولان توجه بیشتری به آنها داشته باشند.

گله داری در خصوص موضوع بهره وری و سوداوری در شبکه پستی افزود: هوشمندسازی در تمامي سطوح مختلف شبكه علاوه بر كيفيت خدمات يعني افزايش ترافيك و درآمد،جذب مشتريان كلان و فراهم نمودن بستری مناسب برای اینکه مردم پست را به عنوان اولين انتخاب خود برگزینند از مهمترين اهداف كاركنان مجموعه مي باشد لذا مي بايست ما كاركنان اين شبكه با گام های استوار به سوی هوشمند سازی حرکت نماییم و از این طریق با سایر شبکه های ارتباطی و غیر رسمی که در ارسال و مراسلات انواع خدمات در جامعه فعال هستند رقابت، و در نهایت پست را به عنوان انتخاب اول مشتری به جامعه معرفی نماییم.

وی با اشاره به جهت گیری پست در دنیا درخصوص الکترونیکی کردن انواع سرویس ها و خدمات نوين پستي، بیان كرد: تصمیم هوشمندانه،تعریف و شناسايي انواع سرویس ها،آینده نگری و تفکر اقتصادی از فاكتورهاي اولیه هوشمندسازي در شبكه بوده كه با توجه به رشد روزافزون تكنولوژي و فناوري اطلاعات در كشور،ما نيز همواره بايد با برنامه ریزی ، بازار یابی،ساده سازی و جهت گیری صحیح همراه با آینده نگری در جهت عرضه انواع کالا و خدمات حرکت و در اقتصاد کشور ایفای نقش نماییم.

در ادامه این نشست فیلی معاون اجرایی پست استان نیز گزارش جامعی از وضعیت کیفیت و درآمد را عنوان نمود و بر ضرورت همفکری و مشارکت همه جانبه تمامی عوامل دست اندکار در مجموعه جهت تحقق بهینه اهداف شرکت پست تاکیدکرد.

وی اقدامات مؤثر و مفید فایده سرپرست پست استان در خصوص انعقاد تفاهم نامه های خدمات نیابتی و راه اندازی سرویس های متنوع پستی در سطح استان را بسیار مطلوب و حائز اهمیت برشمرد و افزود: سرویس های نوین ودر دست اقدام این اداره کل مانند امانات تجاری،پست پایانه،خدمات ویژه شهروندی با مشارکت و همکاری بخش خصوصی توسط شرکت همگامان با عنوان “الو خوش” از سرویس های آینده دار در سطح شبکه پستی می باشند که ماندگاری و بقای آنها بستگی به تلاشها و کوشش های بی دریغ همه ما پرسنل شاغل در این مجموعه را دارد.

لازم به ذکر است درپایان این جلسه و به پاس قدردانی از تلاشهای ارزنده کارشناسان مدیریت عملکرد و کیفیت و کدگذاری و فناوری اطلاعات در خصوص انعقاد تفاهم نامه های خدمات نیابتی با دستگاههای اجرایی در استان توسط گله داری با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر و در ادامه نیز موانع و مشکلات موجود حوزه هاي مختلف پستي بررسي و پیشنهادات ارائه شده توسط  روسای ادارات داخلي و شهرستانها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.