ایلام، راسان خبر_ با حضور کرمی و عزیزی مدیران کل پست بین الملل و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست ج.ا.اآخرین نشست شورای اداری پست استان ایلام در سال۹۵درمحل سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.

۴۲۴۵c20a-f0bf-45b8-a30a-b74eb6b75193_20170312_201751

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری راسان خبر از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره كل پست استان، روز یکشنبه بیست و دوم اسفندماه جاري نشست شورای اداری پست استان با محوريت تجدید ساختار،بازسازی و بهبود کیفی ارائه انواع خدمات پستی در حوزه های مختلف بخصوص پست بین الملل و تجارت الکترونیک با کشورهای هم مرز در منطقه و همچنین عملكرد یازده ماهه ترافيك و درآمد با حضور گله داری مديركل پست استان و در محل سالن جلسات اين اداره كل برگزار گرديد.
در این جلسه که بيرامي مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان، فيلي معاون اجرايي، روسای ادارات داخلي ،پست شهرستان ها و کارشناسان ستادی نيزحضور داشتند،مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات طی سخنانی برلزوم تعامل همه جانبه حوزه هاي مختلف ارتباطات در استان تاكيد كرد و افزود:مجموعه هاي تابعه وزارت و خصوصا ادارات پست استانها و مراكز شهرستانها نمايندگان شايسته وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات جهت انجام وظايف و ارائه خدمات همه جانبه به تمامي آحاد جامعه در استان مي باشند.
وي در ادامه به بررسي موانع و مشكلات حوزهict در استان پرداخت و افزود:انتظار ميرود با مشاركت و همدلي مديركل پست استان و رؤساي شهرستانها و ديگر حوزه هاي مربوطه بتوانيم در راستاي مرتفع نمودن موانع و مشكلات موجود گامهاي مؤثري را برداريم.
کرمی مدیر کل پست بین الملل شرکت ملی پست نیز ضمن تشکر و قدردانی از تمامی مدیران مجموعه های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراکز استانها با شبکه پست در خصوص همکاریها و تعاملات مستمر فی مابین بعنوان یکی از زیرشاخه های این وزارت در سطح کشور تصریح کرد:شرکت ملی پست با همکاری و مساعدتهای بی بدیل شما عزیزان خصوصا پرسنل پرتلاش و زحمت کش این شبکه در اقصی نقاط ایران اسلامی تا کنون موفق به دریافت چندین گواهینامه معتبر کیفیت و ایزو در انواع سرویس های رایج پستی شامل پست نامه ها و پیشتاز بوده که این موفقیت ها بی شک مرهون همت و پشتکار مضاعف تمامی همکاران مجموعه در کشور بوده است.
وی در ادامه با بیان این مطلب که تجدید ساختار،بازسازی و بهبود کیفی ارائه انواع خدمات در شرکت پست، تغییر و تحول اساسی از بازارهای سنتی فیزیکی ثابت و ایستا به سمت بازارهایی با زیرساخت های دیجیتال، موبایل و۲۴ساعته را از ضروریات اصلی در راستای تحقق اهداف شرکت متبوع دانست و تصریح کرد:پست کشورهای دیگر با بهره گیری از همین فرصت ها و استفاده بهینه از دانش تخصصی و علمی کارکنان بیشترین ترافیک و درآمد ممکن را از حوزه های مختلف بدست می آورند.
کرمی استفاده متنوع از سرویس های خاص و رایج پستی مانند سرویس پست رستانت را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود:در کشور روسیه بیش از۳۰درصدمراسلات مربوط به تجارت الکترونیک علی بابا و آمازون از طریق سرویس پست رستانت صورت می گیرد که بخش عمده ای از درآمدهای پستی در این کشور را شامل می گردد.
مدیرکل پست بین الملل شرکت ملی پست در خصوص سرویس پست نامه های داخلی نیز با توجه به برآورد منطقه ای در سال۲۰۱۵افزود:کشورهای پیشرفته صنعتی با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و فناوریهای نوین و روند همه جانبه این سرویس مقاومت خوبی از خود نشان داده اند بطوریکه تقریبا۸۰درصد از این کشورها در زمینه ارسال پست نامه های خارجه فعالیت می کنند که این عامل نشان دهنده رشد و پتانسیل های موجود در زمینه های پست نامه ها برای ادارات پست این کشورها می باشد.
وی با توجه به اینکه کشور ایران نیز در رتبه دهم تجارت الکترونیک در میان دیگر اعضا معرفی گردیده است عنوان کرد:پست حلقه مفقوده زنجیره تامین و ارائه خدمات در جامعه می باشد که بادر نظر گرفتن تمامی جوانب از جمله رعایت و صیانت ازحقوق شهروندی،حداکثر استفاده و بهره برداری از ظرفیت و فضاهای موجود در ادارات پستی و تلاش در جهت تبلیغات مؤثر انواع خدمات پستی با استفاده از ابزارهای انگیزشی و آموزشی و همچنین فرهنگ سازی بهینه در این زمینه ها میتواند موجبات تحقق بیش از پیش اهداف این شرکت را در حوزه های مختلف داخلی،خارجی و بین المللی فراهم نماید.

عزیزی مدیرکل تجارت الکترونیک نیز در ادامه یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه مشتریان در بحث تجارت الکترونیک را توزیع ارزان،قابل رهگیری در زمانهای مشخص،امکان تصمیم گیری در خصوص زمان،مکان و چگونگی توزیع،نداشتن هزینه های غیر منتظره و کیفیت ارائه سرویس عنوان کرد و افزود:وب سایتها نیز همواره نقطه تماس بین فروشندگان و مصرف کنندگان در جامعه محسوب می گردند لذا در این میان مهمترین فرصت برای ادارات پست فراتر رفتن از توزیع صرف به ارائه کننده سرویس لجستیک برای فروشگاههای الکترونیک،میزبانی تجارت الکترونیک با ایجاد پایگاههای الکترونیک در زمینه فروش خدمات و محصولات پستی در کشور از مهمترین مسایل مورد نظر در راستای رشد درآمد و ترافیک در این زمینه می باشد.
گله داری مدير كل پست استان نيز ،با ارائه گزارشي جامع از عملكرد یازده ماهه ترافيك و درآمد در پست استان از وضعيت مناسب درآمد و ترافيك خبرداد و افزود: با توجه به سياست هاي كلان شركت ملی پست براساس شاخص هاي ارزيابي عملكرد استانها برمبناي چهار آيتم،ترافيك،درآمد،هزينه و كيفيت كه يكي از روش هاي هدف شركت متبوع مي باشد لازم است تمامي همكاران مجموعه با درنظر گرفتن شاخص هاي يادشده و در جهت رضايتمندي هر چه بيشتر در خصوص پرداخت هاي پرسنلي و دست يابي به شرايط تعادل درآمد با هزينه تمامي سعي و تلاش خودرابكار گرفته چرا كه جهش در اين راستا باعث افزايش پرداخت هاي پرسنلي گرديده و عدم دستيابي به انتظارات مورد نظركاهش درصدي پرداخت ها را درپي خواهد داشت.
وي سپس توجه ويژه تمامي مديران و كاركنان اين مجموعه در جهت برون رفت از وضعيت كنوني و جهش به سمت بهره وري و سودآوري درپست استان را امري ضروري برشمرد و افزود: هوشمندسازی در تمامي سطوح مختلف شبكه علاوه بر كيفيت خدمات يعني افزايش ترافيك و درآمد،بازاریابی و شناخت از بازار وهمچنین جذب مشتريان كلان و فراهم نمودن بستری مناسب برای اینکه مردم پست را به عنوان اولين انتخاب خود برگزینند از مهمترين اهداف كاركنان مجموعه مي باشد لذا مي بايست تمامی كاركنان اين شبكه با گام های استوار به سوی هوشمند سازی حرکت نماییم و از این طریق با سایر شبکه های ارتباطی،شرکت های تولیدی خصوصی وغیر رسمی که در ارسال و مراسلات انواع خدمات در جامعه فعال هستند رقابت، و در نهایت پست را به عنوان انتخاب اول مشتری به آنها وجامعه معرفی نماییم.
وی با اشاره به جهت گیری پست در دنیا درخصوص الکترونیکی کردن انواع سرویس ها و خدمات نوين پستي، بیان كرد: تصمیم هوشمندانه،تعریف و شناسايي انواع سرویس ها،آینده نگری و تفکر اقتصادی از فاكتورهاي اولیه هوشمندسازي در شبكه بوده كه با توجه به رشد روزافزون تكنولوژي و فناوري اطلاعات در كشور،ما نيز همواره بايد با برنامه ریزی ، بازار یابی،ساده سازی و جهت گیری صحیح همراه با آینده نگری در جهت عرضه انواع کالا و خدمات حرکت و در اقتصاد کشور ایفای نقش نماییم.
در پایان فیلی معاون اجرایی پست استان نیز گزارش جامع و مبسوطی از حوزه های مختلف پست بین الملل و تجارت الکترونیک و نقش مؤثر و سازنده این مولفه های با توجه به ظرفیتها و پتانسیل های موجود در پست استان را برای اعضا تشریح و تبیین نمود.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست،موانع و مشکلات موجود حوزه هاي مختلف پستي،پست بین الملل و تجارت الکترونیک بررسي و پیشنهادات ارائه شده توسط روسای ادارات داخلي و شهرستانها نيز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.