راسان خبر ایلام/مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: در آستانه گرامیداشت سی امین سال هفته بیمه سلامت بیش از ده ها برنامه در سطح استان اجرا و برنامه ریزی شده است.

به گزارش راسان خبر؛ نورالدین رحیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: سوم آبان سالروز تصویب قانون مترقی بیمه همگانی خدمات درمانی است که سازمان بیمه سلامت ایران هرساله به مناسبت هفته بیمه سلامت برنامه های جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به بیمه شدگان و شرکای کاری اجرا می نماید.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه ها شناسایی اقدامات و فعالیتها و اطلاع رسانی گسترده دستاوردها و رسالتهای سازمان بیمه سلامت به مخاطبین درون و برون سازمانی می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: سازمان بیمه سلامت اقدامات و خدمات بسیار گسترده ای در کشور اجرا نموده که از جمله این اقدامات، پوشش رایگان ۵ دهک اول جامعه و پوشش بیمه ای اتباع بیگانه، اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، ارتقای بسته های بیمه ای پایه جهت بیمه شدگان در صندوقهای مختلف ، اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، ایجاد کمیته مجمع خیرین سلامت در استانها، ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، ارائه خدمات درمانی به زوجین نابارور، خرید راهبردی خدمات سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم و…. اجرایی و عملیاتی است.

به گفته ی رحیمی؛ حضور در گلزار شهدا، نشست خبری با اصحاب رسانه، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه، برپایی میز خدمت، تقدیر و تجلیل از موسسات و مراکز ارائه دهنده خدمات به بیمه شدگان و غیره از دیگر مهمترین برنامه های در دست اقدام بیمه سلامت در این ایام است..

روز شمار هفته بیمه سلامت را بشرح ذیل اعلام می باشد.

۲۸ مهرماه؛ روز ارتقای سواد سلامت،پیشگیری ،پزشکی خانواده و نظام ارجاع

۲۹ مهرماه؛ روز مشارکت های اجتماعی، خیرین سلامت و سازمانهای مردم نهاد

۳۰ مهرماه؛ سازمان هوشمند ، اعتبار سنجی ،نظارت و نسخه الکترونیک

۱ آبان ماه؛ حمایت از درمان زوجین نابارور ،جوانی و پویائی جمعیت

۲ آبان ماه؛ خرید راهبردی خدمات سلامت،ارتقای بسته های خدمات بیمه پایه و تسهیل فرایندهای درمانی

۳ آبان ماه؛ پایش و بروز رسانی خدمات صندوق بیماریهای خاص ،صعب العلاج و نادر ،پژوهش و تحقیق

۴ آبان ماه؛ پوشش همگانی ،عمق بخشی و افزایش سطح دسترسی به خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان می باشد.

۲۸ مهر لغایت ۴ آبان ماه بنام هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

کد خبر/۹۹۰۸۷

  • نویسنده : سمیه آذرمهر