ایلام_رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران یکی از مهم ترین مطالبه های جدی مردم استان به شمار می رود و در حال تحقق است.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ شعبان فروتن اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران فرصتی برای گسترش مرواده های خارجی و تحول اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه است.

وی افزود: اتصال ترانزیتی شهرستان مرزی مهران و گسترش پیوند بازرگانی باهمسایگان از جمله عراق و سوریه می تواند فرصت جدیدی را برای غرب کشور از طریق منطقه آزاد تجاری مهران فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: عراق مهم ترین شریک تجاری کشورمان است که ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران می تواند به عنوان پلی بین کشور با همسایگان در راستای توسعه فعالیت های صادراتی اقتصادی و تجاری  باشد.

وی ادامه داداستان ایلام سالیان متمادی است که با پدیده ریزگردها مواجه است و این موضوع تهدیدی جدی برای سلامت مردم و کسب و کار آنها به شمار می رود.

فروتن گفت: توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای کل استان از طریق سرمایه گذاری شرکت های توسعه ای و اقتصادی استان از دیگر انتظارات مردم منطقه است.

وی تصریح کرد: از جمله مزیت های ایجاد منطقه آزاد، جلوگیری از فرار سرمایه و تقویت توانمندی های بومی مهران و استان، توجه و تمرکز بیشتر بر صنایع به ویژه  تقویت صنایع صادرات گرا در منطقه آزاد، تقویت زیرساخت ها و امکانات لازم برای بهره مندی بیشتر از منطقه آزاد در مهران از قبیل توسعه راه های ارتباطی وامکانات زیرساختی و تلاش برای راه اندازی فرودگاه در مهران است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام تاکید کرد: اتاق بازرگانی ایلام به عنوان پارلمان بخش خصوصی از هرگونه اقدامی که منجر به توسعه فعالیت های منطقه آزاد تجاری مهران شود استقبال می کند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذارنیست.

کد خبر/۶۷۰۱۳