راسان خبر ایلام/مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان ایلام گفت: جشن پرواز بادبادک‌ها روز دوشنبه ۱۶ مهرماه همزمان با روز جهانی کودک در استان برگزار می شود.

فاطمه رستگار امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار راسان خبر اظهار داشت: در هفته ملی کودک بیش از ده ها برنامه شاخص استانی ویژه کودکان و نوجوانان با شعار “برای کودکان برای آینده” و ۱۴۰ برنامه فرهنگی هنری و ادبی در سطح مراکز کانون برگزار می شود.

وی افزود: در این ایام پویش ادبی ” روز بدون جنگ ” ویژه مراکز کانون استان با محوریت کودکان غزه در قالب شعر و داستان و دلنوشته ادبی برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان ایلام ادامه داد: همچنین فاز اول مرحله استانی بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی در قالب جشن و ویژه برنامه قصه گویی برگزار خواهد شد.

رستگار بیان داشت: ویژه برنامه های فرهنگی هنری و ادبی در ۱۸ مرکز ثابت استان در قالب ویژه برنامه – کارگاه های عمومی و تخصصی،جشن کودک _ نوجوان – خانواده ( در راستای تقویت حضور خانواده ها در فعالیت ها و برنامه های کانون و معرفی بیشتر دستاوردهای کانون به مخاطبان وخانواده ها اجرا می شود.

وی تصریح کرد: جشنواره بازی های بومی محلی ویژه بچه های روستا با محوریت مراکز سیار روستایی( در قالب پیک امید در راستای رعایت عدالت آموزشی و فرهنگی و خدمات رسانی به مناطق محروم و کاهش آسیب های اجتماعی در هفته ملی کودک برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان ایلام بیان داشت: روزگار کودکی “ویژه برنامه مکاتبه ای ویژه اعضا ادبی مکاتبه ای و نشست هم اندیشی فعالان حوزه کودک و نوجوان استان برگزار و ایستگاه مطالعه بخش کودکان بیمارستان امام ” ره ” نیز در این ایام با حضور کانون یاران شهر ایلام شارژ کتاب می شود.

۱۶ مهرماه به عنوان روز جهانی کودک نامگذاری شده است.

کد خبر/۹۸۵۰۸

  • نویسنده : سمیه آذرمهر