ایلام_رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: استان به واسطه وجود ظرفیت راهیان نور می تواند به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار راسان خبر از ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نجفی روز یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: خدمتگزاری در ایلام به واسطه نزدیک بودن به عتبات عالیات و میزبانی زائرین اربعین حسینی ارزشمند است.

وی افزود: در ایام اربعین سال جاری، ۵٠ مبلغ دینی در پایانه مرزی مستقر و ساماندهی شده که از جمله خدمات ارائه شده توسط این افراد به زائران، برگزاری مراسمات مذهبی و دینی بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایلام اضافه کرد: انتقال مفاهیم دینی در قالب خدمات اجتماعی بسیار تاثیر گذار بوده و انجام ماموریت های سنتی با رویکرد تحولی انجام می شود.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات مهمی که بعد مراسم اربعین حسینی در استان اجرا شد برگزاری ایین “سرو” با شرکت دانش اموزان ۱۸٠ مدرسه، کلاس های اموزشی مداحی، سبک زندگی، اعزام مبلغ به مراسمات ایام فاطمیه و… است.

حجت الاسلام نجفی ادامه داد: دومین اولویت سازمان تبلیغات اسلامی ایلام در حوزه بانوان است که در این راستا طرح های مهمی اجرا و با استقبال بانوان استان مواجه شد.

وی یاداور شد: ۱۳ مسجد شهر ایلام صاحب امام جماعت و فعالیت هیات های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ایلام عنوان کرد: قرارگاه جهاد تبیین با همکاری حوزه علمیه در ایلام راه اندازی و در حال حاضر فعال است.

وی افزود: استان به واسطه وجود ظرفیت راهیان نور می تواند به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود.

حجت الاسلام نجفی بیان داشت: در سال اینده نیز برنامه های مهمی برنامه ریزی شده که از جمله آن تخصصی کردن تبلیغات و استعداد سنجی، اعزام مبلغان دینی به مناطق دورافتاده استان، برگزاری جشنواره قرانی اینده سازان، راه اندازی مرکز آموزش مجازی در اداره کل و… است.

کد خبر/۶۴۴۸۴