ایلام_مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: راه مقابله با غارت فکری جهاد تبیین است هر کسی از مردم برای رفع گره ذهنی و شبهه کوتاهی نکند.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نجفی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در کربلا به کرات به گوش ما رسیده این است که حسین را با بغض علی کشته اند.

وی افزود: دو روش برای استمرار و بقا حکومت ها وجود دارد یا طرفداران خود را زیاد کرده یا برای حکومت سمپاد ایجاد می کنند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی ایلام بیان کرد: راهی که معاویه برای استمرار حکومت خود پیش برد ایجاد سمپاد بود یعنی چنان مخالفانی برای حکومت خود ایجاد کند که مردم از ترس آن به سمت معاویه بیایند.

وی ادامه داد: اگر جامعه امروز ما نداند از کدام جریان تنفر داشته باشد شاهد تکرار کربلا خواهیم بود، دست زدن به سامانه حب و بغض جامعه میتواند مقدمه جنایتی نظیر ذبح امام معصوم شود.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی گفت: اگر در تشخیص تنفر به جریانی اشتباه کنیم حسین ها را به مسلخ می بریم و واقعه کربلا تکرار خواهد شد

وی در ادامه به جریان طلحه و عثمان اشاره کرد و گفت: در طراحی جریان طلحه علیه عثمان طلحه دستور داد چنان عرصه را تنگ کنید که آب به عثمان نرسد

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی ایلام در پایان گفت: رایزنی های امیرالمومنین (ع) آب را برای او باز کرد تا خلیفه کشی در جامعه باب نشود. در جریان کربلا آب بر خاندان پیامبر بسته شد با این تحریف فکری که علی آب را بر پدر ما بست.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) در حکمت ۱۳۹ نهج‌البلاغه می فرماید: عون خداوند متعال نازل می شود بر میزانی که ما خداوند را یاری کنیم

نجفی گفت: جهاد امروز جهاد تبیین است جهاد روشنگری و بی تفاوت نبودن نسبت به هجمه های دشمن است.

کد خبر/۷۰۹۶۵