راسان خبر/مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: رشد فزاینده گازرسانی به روستا‌ها بخصوص در مناطق سخت گذر، صعب العبور و ناهموار ایلام طی ۲ سال‌های گذشته برگ زرینی از افتخارات دولت سیزدهم در این استان بوده به طوریکه امروزه روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته از این نعمت برخوردار هستند.

به گزارش راسان خبر از ایلام به نقل از روابط عمومی؛ محمود کشاورز اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای محروم زردلان سردسیر و گرمسیر در هلیلان و مناطق مرزی دهلران و دیگر مناطق استان شاید سال ها به طول می انجامید اما بدلیل توجه ویژه دولت مردمی کار و کرامت در سریعترین زمان ممکن به اتمام رسید و شعله های آبی رنگ گاز در این مناطق رضایت عمومی مردمانی که سال ها از این نعمت بهرمند نبودند را جلب کرد.

وی افزود: یکی از حوزه‌هایی که دولت سیزدهم به صورت ویژه در این استان به آن توجه کرد و دستاوردهای قابل قبولی در پی داشت، موضوع گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کمتر توسعه یافته استان بود.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: افروختن مشعل گاز در روستاهای دورافتاده از مهم‌ترین اقدامات این دولت در استان مرزی ایلام است که ضریب نفوذ گاز در بخش روستاهای دارای قابلیت گازرسانی تا پایان سال گذشته به ۹۹ درصد رسید و بر این اساس این دیار در ردیف مناطق سبز قرار گرفت.

کشاورز ادامه داد: رشد و توسعه هر منطقه به خصوص روستاهای محروم و کم برخوردار مستلزم تامین زیرساخت‌های لازم، تلاش در جهت ایجاد انگیزه برای ماندگاری جمعیت به خصوص جمعیت جوان، کارآفرینی و فراهم کردن بسترهای اشتغال و ترغیب سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع مختلف از جمله کارگاه‌های تولیدی و صنایع تبدیلی است که گازرسانی یکی از این زیرساخت‌های مهم و غیرقابل چشم پوشی در این خصوص محسوب می شود.

وی بیان داشت: نگاه جدی دولت سیزدهم به اجرای طرح‌های گازرسانی مرهمی بر زخم توسعه‌ نیافتگی مناطق کم برخوردار ایلام است به طوری که از ابتدای شروع به کار این دولت تاکنون یک شهر و ۸۵ روستای این استان به شبکه گاز سراسری متصل شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام عنوان کرد: دولت سیزدهم با آغاز فعالیت خود، محرومیت زدایی از چهره روستاها و رشد و توسعه پایدار و متوازن در مناطق مختلف کشور را با هدف برقراری عدالت اجتماعی و بهره مندی عموم مردم از امکانات و منابع موجود در دستور کار قرار داد و به همین منظور گازرسانی به مناطقی که تاکنون از این انرژی پاک بهره مند نشده بودند در اولویت های کاری دولتمردان قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن کار گازرسانی در این روستاها به اتمام رسید.

وی در پایان گفت: گازرسانی در استان ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی و به لحاظ زمین شناسی خاص و کوهستانی و سخت گذر بودن مسیرها در کنار هزینه بالای اجرای پروژه‌ها در این مناطق، همواره با چالش‌هایی روبرو بوده است که به همت گازرسانان، یکی پس از دیگری رفع شده و شعله‌های امید را در خانه‌های مردم فروزان کرده‌اند.

کد خبر/۹۵۰۱۹

  • نویسنده : سمیه آذرمهر