راسان خبر/مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: هم اکنون سامانه اطلاعات مکانی در ۵ شهرستان استان ( چرداول، چوار، دره شهر، ایوان و ایلام) در حال اجرا است.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ پرویز ناصری با اشاره به اهمیت کاربرد سیستم‌‏های اطلاعات مکانی (GIS) در صنعت آب و فاضلاب اظهار داشت: امروزه، فناوری سیستم اطلاعات مکانی (GIS)یک پایگاه داده مکانی برای شناسایی و دستیابی به اطلاعات مربوط به شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب، تصفیه خانه ها، ایستگاه های پمپاژ، خدمات دهی بهتر در این حوزه، بروز نمودن اطلاعات موجود و نیز در برنامه های کاربردی طراحی، اجرا و بهره برداری از این تاسیسات و نهایتا کاهش چشمگیر هزینه های شرکت در میان مدت و بلند مدت را در پی دارد.

وی افزود: اهمیت بکارگیری GIS در صنعت آب و فاضلاب به علت بالا بودن حجم عملیات، هزینه ‏بر بودن پروژه ‏ها و گستردگی سطح و محل اجرا، بسیار چشمگیر و قابل لمس است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان ضمن تبریک(GIS day) روز جهانی GIS خدمت تمامی همکاران شرکت و متولیان امر GIS، تصریح کرد: هم اکنون این برنامه در پنج شهرستان در حال اجرا است که خوشبختانه طبق برنامه هدفگذاری شده، در آینده نزدیک در سایر شهرستان های استان نیز پیاده سازی می شود.

کد خبر/۸۹۶۲۴

  • نویسنده : سمیه آذرمهر