راسان خبر ایلام/رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام از نظارت ویژه این واحد بر تعمیرات اساسی ۶ تجهیز در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش راسان خبر؛ بهزاد کیان مهر اظهار داشت: بازرسی فنی پالایشگاه گاز ایلام بر تعمیرات اساسی یک مخزن ذخیره سقف متحرک، یک عدد بویلر، ۲ ریبوار واحد تثبیت و ۲ سرج تانک بنتونیت واحد دانه بندی نظارت داشته است.

وی به مهمترین فعالیتهای این واحد در زمینه مدیریت بازرسی اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات حل و فصل مسائل فاز ۲ ، برگزاری جلسات کمیته خوردگی و جلسات IOW شیرین سازی، و نیز هماهنگی های تعمیرات از مهمترین فعالیت های این واحد در طول نیمه نخست امسال بوده است.

رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۳ هزار و ۵۶۷ نفر ساعت کار دراین واحد انجام شده است.

کیان مهر ادامه داد: نقاط پایش وضعیت برخی خطوط فرایندی با توجه به ریسک مکانیسم های تخریب جهت ضخامت سنجی تعیین و بازرسی و تست عملکردی برای ۱۳۹ عدد تجهیزات بالابری انجام و گواهینامه برای آنها صادر و از تست وکالیبراسیون ۹ عدد شیر اطمینان بازرسی به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت در حوزه بازرسی جوش و آزمونهای غیر مخرب از بدنه ۴ تجهیز ثابت و بیش از ۲۰۰ نقطه از خطوط و تجهیزات ضخامت سنجی به عمل آمده و اقدامات لازم انجام شده است، گفت: تست تایید صلاحیت۷ نفر جوشکار، تفسیر ۲۲ اینچ رادیوگرافی و ۹ مورد تست تعیین متریال انجام و همچنین بر اجرای فیتاپ ۴۰ متر طول تسمه و ۷۰ متر طول جوشکاری داخل کمپارت های سقف مخزن ذخیره و نیز ۶۵ اینچ فیناپ و جوشکاری خطوط لوله کشی نظارت شده است.

رئیس بازرسی فنی شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در بخش خوردگی بازرسی و صدور دستور العمل تعمیراتی برای واحدهای دانه بندی ، پساب و مخازن انجام شد و از ۵۰۰ متر مربع رنگ آمیزی بازرسی به عمل آمده افزود: در حوزه بازرسی کالا نیز در قالب ۷۱ درخواست بازرسی از ۷ هزار و ۷۶۰ عدد کالا ، بازرسی به عمل آمد و فعالیتهای بازرسی مرتبط با ۱۰ پروژه ساخت تجهیزات پیگیری شد.

کد خبر/۹۹۲۰۶

  • نویسنده : سمیه آذرمهر