راسان خبر/معاون اورژانس کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام باید در کمترین زمان ممکن پد هلیکوپتر اورژانس هوایی در بیمارستان رازی را تعیین تکلیف نماید.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ محمد سرور در دیدار با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی در مرز بین‌المللی مهران بیشترین تردد زائران عتبات عالیات ثبت می‌شود و باید تمام تمهیدات لازم اندیشیده شود که خدمات سلامت به بهترین نحو به زائران ارائه شود.

وی افزود: مرزهای خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق و تمرچین نیز سایر مرزهای زمینی برای تردد زائران اربعین حسینی هستند.

معاون اورژانس کشور تصریح کرد: سال گذشته مرکز فوریت‌‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در پایانه مرزی مهران بهترین کمک را به مدیریت و کنترل سلامت زائران داشت و از تجمع آن‌ها در بیمارستان‌های سطح استان به ویژه بیمارستان امام حسین (ع) مهران کاست.

سرور عنوان کرد: تخلیه سریع بیماران از پایانه به مرکز استان و از مرکز استان به خارج استان امر بسیار مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم تردد زائرین در امسال در کنگره اربعین و احتمال شیوع بیمارهای فصلی و گرمازدگی زائرین، نیاز به هماهنگی بیشتر میان نیروها می‌باشد.

معاون اورژانس کشور با بیان اینکه موضوع اربعین فراملی است و برعهده ماست که نهایت تلاش خود رو انجام بدهیم که خدمات بهتری به زائرین ارائه دهیم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام باید در کمترین زمان ممکن پد هلیکوپتر اورژانس هوایی در بیمارستان رازی را تعیین تکلیف نماید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این دیدار، اظهار داشت: ارائه خدمات مطلوب سلامت در اربعین حسینی نیازمند ردیف بودجه اختصاصی است و امیدواریم وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشد.

هدایت حیدری‌زاده افزود: امیدوارم امسال هم با پیشیبانی وزارت بهداشت سربلند از این ماموریت مقدس خارج شویم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای شدید و بی‌سابقه در مهران تلاش می‌کنیم بهترین خدمات سلامت برای مقابله با گرمازدگی احتمالی در مرز محیا شود.

کد خبر/۹۶۲۸۱

  • نویسنده : سمیه آذرمهر