راسان خبر/مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: پروژه جهاد آبرسانی در مجتمع جوب دراز میرزابیگی بخش کارزان با ۸۰ درصد پیشرفت در آستانه بهره برداری قرار دارد.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ محمد محمدی با تشریح وضعیت پروژه جهاد آبرسانی در استان اظهار داشت: فاز اول پروژه جهاد آبرسانی در استان ایلام با پیشرفت ۷۴ درصدی در حال اجراست که این پروژه امسال به اتمام و ۱۲۸ روستای استان را از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند می کند.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه جهاد آبرسانی به مجتمع جوب دراز میرزابیگی بخش کارزان افزود: خط انتقال این پروژه به طول ۴۱۰۰ متر با استفاده از لوله گالوانیزه به قطر ۴ اینچ، اجرا و حفر یک چاه آب به عمق ۸۰ متر به اتمام رسیده و در حال انجام عملیات برق رسانی هستیم که با اتمام آن، پروژه وارد مدار بهره برداری می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام  با بیان اینکه اعتبار این پروژه ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است تاکید کرد: پروژه مجتمع آبرسانی جوب دراز میرزابیگی، سه روستای چشمه خزانه، قنات آباد و سراب کارزان از توابع بخش کارزان واقع در شهرستان سیروان با ۵۰۰ خانوار و جمعیتی افزون بر ۱۶۰۰ نفر را تحت پوشش آب سالم، بهداشتی و پایدار قرار می دهد و مشکل افت فشار و یا قطعی آب در این روستاها را کاملا مرتفع می کند.

محمدی یاد آور شد: این پروژه از محل پروژه های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در دست اجرا است.

کد خبر/۹۶۲۶۲

  • نویسنده : سمیه آذرمهر