راسان خبر/مدیرعامل شرکت گاز ایلام از کاشت ۳۴۰ نهال مثمر و غیر مثمر بمناسبت روز درختکاری در ایستگاه های گازرسانی در اقصی نقاط این استان در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰۰ نهال غیر مثمر و ۴۰ مورد دیگر مثمر بوده است.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ محمود کشاورز با اعلام این خبر اظهارداشت: در راستای پویش کاشت یک میلیارد درخت، این تعداد اصله نهال در ایستگاه های گدمه چرداول، چهار مله، بان ویزه صالح آباد و ساختمان اداری سیروان کاشت شده است.

وی با اشاره به اینکه درختان مقاوم و متناسب با اقلیم منطقه از جمله بلوط، بنه، ارغوان، اوکالیتوس، کنار کاشت شده است، افزود: این مجموعه ضمن حفظ و صیانت از محیط زیست و رعایت اصول ایمنی و بهداشت و همچنین کاهش ضایعات در انجام ماموریت ها سازمانی و جایگزینی گاز طبیعی در واحدهای صنعتی استان توانسته در توزیع انرژی پاک و سازگار با محیط زیست پیشتاز باشد‌.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه این شرکت هرساله به ‌منظور حفظ محیط زیست و فرهنگ ‌سازی حفظ منابع طبیعی تعداد قابل توجه‌ای از انواع درخت را غرس می‌کند، تأکید کرد: درخت از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عناصر در محیط زیست و چرخه حیات در اکوسیستم جهانی است و کاشت درخت و تأثیر مثبت آن در ایجاد تعادل آب و هوا، پاک‌سازی هوا، انسجام بافت خاک و حفظ زیستگاه موجودات مختلف و کاهش گرمای زمین نشان‌دهنده نقش مهم آن در همه ابعاد زندگی انسان است.

کشاورز با اشاره به اینکه این مجموعه با اتخاذ راهبردهای سازمانی مبتنی بر فرهنگ تعالی سبز و همچنین حوزه مسئولیت های اجتماعی در صیانت از محیط زیست یکی از شرکت های پیشرو است، تصریح کرد: درختکاری در سال های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار گردیده بطوریکه امسال در ایستگاه های گازرسانی استان بیش از ۳۴۰ اصله نهال کاشت و نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه بهره گیری از مزیت سوخت پاک و طبیعی گاز، فرصتی دوباره برای تنفس زمین است،اظهار داشت:گازرسانی به مناطق روستایی بخصوص مناطق کمتر توسعه‌ یافته استان باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان، حفظ محیط‌ زیست و جلوگیری از قطع درختان جنگلی شده است.

کد خبر/۹۳۰۱۰

  • نویسنده : سمیه آذرمهر