راسان خبر/مدیر کل منابع طبیعی ایلام گفت: مطابق بررسی های صورت گرفته ۹ درصد جنگل های زاگرس در استان ایلام قرار دارد و این استان نقش مهمی در اکوسیستم استانهای زاگرس نشین ایفا می کند.

ابراهیم پیرزادیان امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار راسان خبر از ایلام، اظهار داشت:  اگر می خواهیم در آینده جامعه پایداری داشته باشیم، بایستی در جهت احیا و توسعه این منابع ارزشمند تلاش کنیم.

وی افزود: منابع طبیعی، جنگلها و مراتع ثروت ملی کشور محسوب میشوند و میراثی است که باید برای آیندگان باقی بماند.

مدیر کل منابع طبیعی ایلام گفت: کنترل و نظارت مستمر بر منابع طبیعی امری الزامی و ضروری است که باید هموار مورد توجه قرار گیرد.

۹ درصد جنگل های زاگرس در استان ایلام قرار دارد

پیرزادیان ادامه داد: حدود ۸۷ درصد مساحت استان ایلام در غرب کشور را جنگل و مرتع تشکیل می دهد.

وی عنوان کرد: مطابق بررسی های صورت گرفته ۹ درصد جنگل های زاگرس در استان ایلام قرار دارد و این استان نقش مهمی در اکوسیستم استانهای زاگرس نشین ایفا می کند.

مدیر کل منابع طبیعی ایلام اضافه کرد: با همکاری سازمان منابع کشور، توسعه جنگل کاری در استان با در نظر گرفتن سازگاری با شرایط اقلیمی و خاک و .. در سال های گذشته آغاز شده است.

پیرزادیان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور در طول چهار سال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام همگام با کشور سالانه ظرفیت تولید و کاشت ۱۸ میلیون درخت را دارد که در طی برنامه چهارساله ۷۲ میلیون را تولید و کاشت می شود.

کد خبر/۸۳۴۷۸

  • نویسنده : سمیه آذرمهر