ایلام_با حضور معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و مسئول قرارگاه بانوان، اعضا ستاد نهضت پیشرفت و تعدادی از فعالین عرصه جوان و نوجوان، در سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام برگزار شد.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ مسئول قرارگاه بانوان در این مراسم با بیان دغدغه‌ها و مشکلات در خصوص مسائل فرهنگی و آموزشی حیطه دختران جوان و نوجوان در معرض آسیب های اجتماعی به ظرفیت های حمایتی ادراه کل تبلیغات در خصوص تمهید برای رفع این مشکلات، و به تبین طرح رفیقانه و جشنواره حرف آورد پرداخت.

مریم بیگ محمدی افزود: در راستای اجرای طرح های فرهنگی در فضای مجازی و ایجاد زمینه برای مشارکت بیشتر بانوان در فعالیت های فرهنگی و آموزشی، در پویش سراسری «حرف آورد» با شعار «موضوع خوب، حرف خوب می آورد» در طی سال با چالش های متفاوت برگزارشد که ۳۰۴۰ اثر در فضای مجازی تولید محتوا شد.

معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و مسئول قرارگاه بانوان تبلیغات اسلامی ایلام در خصوص طرح های فرهنگی ویژه بانوان اظهار داشت:
طرح « رفیقانه» در راستای اجرای جشنواره «حرف‌آورد» از طرح‌های‌فرهنگی و دینی ویژه دختران نوجوان و جوان اایلامی، با هدف جذب آن‌ها به سمت فرهنگ ایرانی – اسلامی راه‌اندازی بر گزار شده که در این طرح ۱۵۰ اثر در فضای مجازی تولید محتوا شد.

وی بیان داشت: نوجوانان فعال پس از شناسایی و ثبت‌نام در جشنواره حرف‌آورد، از طریق سامانه در گروه‌های دوستی تقسیم شده و در چالش‌های مختلف با عناوین «حوالی ما»، «رادیوتو بساز» و «اردوی رفیقانه» شرکت نمودند. که دو اثر از این طرح ها جز آثار برتر کشوری شد.

بیگ محمدی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این طرح طی مناسبت‌های مختلف، ویژگی‌های اماکن مذهبی و مناطق گردشگری را به کاربران فضای مجازی معرفی نموده و آثار ضبط شده در قالب کلیپ و فیلم‌های کوتاه در شبکه‌های اجتماعی از جمله روبیکا، واتساپ، شاد و ایتا بارگذاری شد.
بیگ محمدی بیان کرد: آثار صوتی و تصویری نوجوانان از موضوعات دیدار با خانواده شهدا، تهیه فیلم از مساجد از جمله مسجد صاحب الزمان (عج) ایلام ، مزار شهدای گمنام، قلعه ی تاریخی والی، مناطق تفریحی و گردشگری استان تهیه شده است.

مسؤول امور فرهنگی بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی ایلام به معیارهای ارزیابی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد بیننده اثر، محتوا و فن بیان، بهترین کلیپ ارسالی، بیشترین تعداد آثار ارسالی توسط یک نفر و شرکت در چالش های مختلف در طی سال از معیارهای ارزیابی و انتخاب برندگان در این گردهمای است. که در پایان از آنها تجلیل شد.

کد خبر/۶۴۷۰۵