ایلام_مدیر شرکت توزیع نیروی برق چرداول از ۲۸۶ مورد انشعاب جدید برق در بخش خانگی این شهرستان خبر داد.
به گزارش راسان خبر از ایلام؛ حمید صوفینیا با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال با چند وضعیت غیرمتعارف نسبت به سال گذشته روبهرو شدیم یکی گرمای زودرس بود که بهطور متوسط فروردین ماه حدود پنج درجه و اردیبهشتماه نیز چند درجه افزایش دما در سطح کشور اتفاق افتاد که این به معنای استفاده زودتر از دستگاههای سرمایشی بود که خود بار قابل ملاحظهای را نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه پدیده قطعی برق، مسئلهای است که در طول سالهای اخیر با قوت و ضعف ادامه داشته و این مسئله در سال گذشته با شدت بسیار بیشتری زمینه نارضایتی مردم را به وجود آورده است، گفت: قطعی برق در سالهای گذشته تنها در فصل تابستان و به سبب پاسخگو نبودن ظرفیت نیروگاهی به نیاز افسار گسیخته مصرف برق شکل گرفت اما در یک سال گذشته علاوه بر فصل تابستان شاهد مسئله قطعی برق در فصل زمستان نیز بودهایم.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق چرداول با بیان اینکه خاموشیها در فصل زمستان به دلیل کمبود سوختهای فسیلی ورودی به نیروگاه شکل میگیرد، تصریح کرد: در آستانهی فصل سرما از مردم میخواهیم مدیریت مصرف برق و گاز را انجام دهند، تا در زمینه تولید برق با مشکل مواجه نشویم و برق پایدار و مطمئن به مشترکین واگذار گردد.
صوفینیا با بیان اینکه تعداد مشترکین شرکت در بخش خانگی را ۱۳ هزار و ۵۴۴ مشترک ذکر و تعداد انشعابات جدید را ۲۸۶ فقره عنوان و اظهار کرد: تعداد مشترکین شرکت در بخش صنعتی ۶۰ مورد و بخش کشاورزی ۳۱۸ مشترک است.
وی در مورد استقبال مردم شهرستان از اپلیکیشن «برق من» گفت: امروزه مردم جهت کسب اطلاع و آگاهی از اخبار و رویدادهای روز جامعه همواره از فضای مجازی و سامانهها و سایتها استقبال میکنند و اپلیکیشن «برق من» بدلیل برخورداری از امکانات و تمهیدات لازم، مورد استقبال مردم و مشترکین برق در این شهرستان قرار گرفته است. دلیل آنهم برخورداری از خدمات و اطلاع رسانی درباره خاموشی مشترکین است بدین منظور که مشترکین میتوانند همه روزه به این اپلیکیشن مراجعه و نسبت به مشاهده اطلاعات لازم در مورد مدیریت اضطراری بار اقدام کنند.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق چرداول تاکید کرد: اطلاع رسانی مشترکین در خصوص خرابی وسایل اندازه گیری که به دلیل مدیریت مصرف در تابستان به وجود آمد بیشتر بصورت حضوری و مراجعه مشترک به اداره صورت پذیرفت. که به طور تقریبی حدود ۱۰۰ مورد مراجعه به اداره در خصوص خرابی وسایل برق توسط مشترکین صورت گرفته است، که با توجه به راهنمایی های انجام شده نسبت به ثبت خسارات وارده در سامانه بیمه حوادث مشترکین خانگی و تجاری توانیر اقدام گردید.
صوفینیا با تاکید بر اینکه در تابستان ۱۴۰۰ با توجه به کمبود نیرو و پیک تابستانه این امور نسبت به بازدید از ادارات شهرستان بصورت روزانه اقدام شد، افزود: مصارف ادارات بررسی و در صورت افزایش مصرف نسبت به دورههای مشابه سال قبل و خارج از عرف نسبت به قطع برق اشتراکهای مذکور اقدام گردید. همچنین آموزش مدیریت مصرف برق و آشنایی آنها در خصوص چگونگی کاهش مصرف ادارات داده شد که با استقبال مدیران مواجه شد.
شناسه خبر/۵۸۱۰۳
Saturday, 27 September , 2025