راسان خبر/مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: سال گذشته ۵۰۰ هزار اصله نهال تولیدی به ۱۲ استان کشور ارسال و توزیع شد.

به گزارش خبرنگار راسان خبر از ایلام؛ امروز چهارشنبه و در قالب تور، رسانه های استان در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با حضور در منطقه صالح آباد مهران منابع طبیعی ایلام را همراهی کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام  در این سفر رسانه ای در جمع خبرنگاران گفت:  طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت یکی از برنامه های وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم است که قرار است در طول چهار سال و  هر سال ۲۵۰ میلیون اصله نهال کاشت شود.

ابراهیم پیرزادیان افزود: اجرای این طرح برای کشور بسیار با اهمیت است به گونه ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند ” اگر هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد درخت، از سال ۱۴۰۲ و در طول چهار سال محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به سابقه دیرینه منابع طبیعی ایلام در بخش، تهیه و تامین نهال های مورد نیاز گرمسیری و سردسیری، از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون اصل نهال از انواع مختلف گونه های جنگلی تعهد سالانه این اداره کل است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با اشاره به محیا بودن زیر ساخت های تولید نهال در استان، گفت: سال گذشته  ۵۰۰ هزار اصله نهال  تولید و به ۱۲ استان کشور ارسال شد.

وی بیان داشت: علاوه بر انجام تعهدات اجرایی در طرح کاشت یک میلیارد درخت، قانون افزایش بهره وری تاکید بر افزایش سرانه توسعه جنگل از ۱۷ صدم هکتار به ۲۵ صدم هکتار در طول یک دوره ده ساله دارد.

پیرزادیان افزود: همچنین در برنامه ششم بند ف ماده ۳۸ دولت ملکف به اجرای ۸۱۵ هزار هکتار جنگل کاری و توسعه زارعت چوب است.

وی در پایان حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را ملزم به همکاری و هم افزایی جامعه دانست و عنوان کرد: با فرهنگ سازی و در قالب تفاهم نامه تلاش می شود از ظرفیت مردم جهت کاشت سالانه یک میلیارد درخت در استان استفاده شود.

کد خبر/۹۲۶۳۳

  • نویسنده : سمیه آذرمهر