راسان خبر/مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: ۸۵ پروژه فعال در بخش راهسازی در دست اجراست که برخی از پروژه های در حال اتمام و بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار راسان خبر از ایلام؛ فرشاد دوستی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: ایلام از جمله استانهایی است که هم زمان پروژه های مهم راهسازی و مسکن را در سطح ملی عملیاتی نموده است.

وی افزود: اعتبارات استان ایلام در دولت سیزدهم در حوزه راه در مجموع ملی و استانی ۴۳۱۵ میلیارد تومان می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به پروژه های راهسازی محور ایلام – مهران  گفت:  در سایر مسیرهای استان نیز پروژه های کلانی در مراحل اجرا و بهره برداری می باشد.

دوستی در ادامه عملیات های انجام شده ۱۰ پروژه محور ایلام مهران در دولت سیزدهم بیان داشت: تونل اول محور ایلام – مهران ( کیلومتر ۵) که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۸ آغاز شد، ۸۴۴ متر می باشد و ۱۲۰۰ متر نیز عملیات راهسازی طرفین آن نیز به انجام رسید و زیر بار ترافیک قرار گرفت و نزدیک به ۸۰ درصد اعتبار این پروژه در دولت سیزدهم هزینه شده است.

وی افزود: ۷۱۳ متر لاینینگ تونل دوم راه کربلا که به اتمام رسید و روکش آسفالت و روشنایی داخل تونل نیز تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تصریح کرد: احداث و تکمیل ۴ دهنه پل در راههای طرفین تونل دوم راه کربلا، شروع عملیات حفاری و بتن ریزی ( شمع زنی ) قطعه رانشی در محور ایلام – مهران که تا کنون ۱ ۳۵ عدد شمع اجرا شده است.

وی عنوان کرد: تونل بزرگ کبیر کوه و راههای طرفین آن در حال حاضر در حال آخرین مراحل اجرایی است، تونل اصلی کبیرکوه به طول ۴۷۵۰ متر بزرگترین تونل جاده ای حال حاضر کشور می باشد که عملیات لاینینگ آن نیز به پایان رسیده و اجرای روشنایی آن در جریان است و ۷ رشته تونل منتهی به تونل اصلی نیزدر مجموع به طول ۲ و نیم کیلومتر که بیشتر آنها به صورت سه خطه انجام شده اند عملیات لاینینگ آنها به پایان رسیده و عملیات آسفالت و روشنایی آن درحال انجام است و در آستانه بهره برداری قرار دارد.

دوستی گفت: جهت احداث تونل کبیر کوه از شروع پروژه ( سال ۱۳۸۸ ) تا کنون ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۱۰۰ میلیارد این مبلغ در دو سال اخیر دولت سیزدهم انجام شده است ، و پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی آن در حال حاضر ۹۶ درصد می باشد.

وی ادامه داد: در محور مهران – دهلران – اندیمشک اصلاح و چهار خطه کردن ۴ کیلومتر منطقه نصریان، باپیشرفت فیزیکی بالای ۵ ۵ درصد در حال اجرا است و چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک در سه قطعه پیشرفت فیزیکی این طرح ها تا پایان مهر ۱۴۰ ۰ در مجموع ۱۲ درصد بود و هم اکنون این سه طرح در مجموع بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: همچنین در محور حمیل- سرابله- ایلام که ۷۸ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان ایلام می باشد ۴ پروژه راهسازی در حال اجرا است.

وی افزود: مهمترین این چهار پروژه تونل دوم آزادی است، این تونل به طول ۳۳۰۰ متر در قالب دو قطعه از طرفین در حال حفاری است، از سمت ایلام از مهر ماه ۱۴۰۰ تا کنون ۹۰۰ متر حفاری صورت گرفته و از سمت مقابل نیز حفاری در حال انجام است . این محور ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشته که ۵۴۰ میلیارد تومان آن در دولت سیزدهم تحقق پیدا کرده است.

دوستی خاطر نشان کرد: از دیگر محور های راهسازی استان، ایلام – دره شهر – پل گاومیشان می باشد که طول این محور ۱۴۶ کیلومتر است در این محور ۲ پروژه راهسازی فعال است در مجموع این پروژه ها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اعتبار این محور ۱۸۵ میلیارد تومان می باشد که در دولت سیزدهم ۱۰۹ میلیارد تومان آن محقق شده است.

کد خبر/۹۵۵۸۹

  • نویسنده : سمیه آذرمهر