ایلام_مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: احیاء و تقویت پوشش گیاهی راهکار مقابله با بیابان زدایی است.

به گزارش راسان خبر از یلام؛ ابراهیم پیرزادیان در بازدید از پروژه های جنگل کاری سنواتی توسعه جنگل سال جاری و پارک جنگلی رضا آباد اظهار داشت: با توجه به اینکه در سالجاری برنامه تولید ۱۲ میلیون اصله نهال در دستور کار اداره کل قرار دارد لذا با بسیج امکانات موجود در نهالستان های تحت مدیریت در بخش اداره فنی جنگلداری و اداره امور بیابان ضرورت دارد برنامه ریزی لازم برای تولید انواع گونه های جنگلی و بیابانی متناسب با اکوسیستم ها انجام گیرد.

وی افزد: شهرستان های مهران و دهلران با بیشترین مساحت در جوار مرز مشترک با کشور عراق در معرض ورود ریزگردها و گرد و غبار می باشد که احیاء و تقویت پوشش گیاهی و توسعه جنگل در این مناطق به موازات مرز کانون های بحران می تواند کمک شایانی به کاهش تأثیرات هجوم ریزگردها به داخل خاک کشور نماید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: در این راستا تولید نهال استاندارد بومی و سازگار با شرایط آب و هوایی این مناطق امری اجتناب ناپذیر است.

پیرزادیان ادامه داد: به منظور تولید و تأمین نهال مورد نیاز طرح های مختلف در شهرستان های مهران و دهلران از ظرفیت سه نهالستان حداکثر استفاده می شود تا علاوه بر تأمین نهال مورد نیاز استان نیاز استان های همجوار که شباهت آب و هوایی و اقلیمی با مبداء تولید نهال در شهرستان های مذکور را دارا می باشد تأمین نماید.

کد خبر/

  • نویسنده : سمیه آذرمهر