ایلام_راسان خبر_معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه مجتمع کارگاهی تولید و طراحی البسه با الگوی ایرانی اسلامی در ایلام راه اندازی شود، گفت: تکیه بر ارزش های اسلامی راه مقابله با جنگ نرم دشمن است.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ محمد سبحان حسنی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگی عمومی استان اظهار کرد: جبهه استکبار با روش های مختلف درصدد ایجاد فاصله بین مردم و آرمان های انقلاب اسلامی است که در راستا لازم است برای مقابله با حربه و فتنه‌ های آنان به ارزش های ناب اسلامی تکیه کنیم و پایبند باشیم.

وی با تاکید بر تدوین برنامه ها و اقدامات زیرساختی و زیربنایی برای نهادینه شدن فرهنگ حجاب در جامعه، افزود: باید تدابیری اتخاذ کنیم که اهمیت و ضرورت رعایت حجاب وت عفاف در جامعه بیش از گذشته قابل درک باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در ادامه همچنین با تاکید بر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در خصوص فرهنگ‌سازی رعایت حجاب در جامعه، افزود: نیاز است در مرکز آموزشی، فرهنگی، مدارس، دانشگاه ها و ادارات تمامی دستورالعمل و آیین نامه ها رعایت حجاب اجرا شود. حسنی گفت : لازم است در تمامی مراکز آموزشی و اداری مباحث شرعی و ضرورت رعایت حجاب تبیین گردد، چراکه «حجاب» مبنای دینی و شرعی دارد و خلاء های شناختی و بینشی در راستا نیز باید برطرف شود.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد داد با پرداخت تسهیلات به متقاضیان، یک مرکز و مجتمع کارگاهی تولید و طراحی البسه اسلامی ایرانی در استان راه اندازی و در این مرکز با استفاده از ظرفیت طراحان بسیار خوب استان و نیازهای مردم در رابطه با تهیه البسه ایرانی اسلامی برطرف شود.

وی یادآور شد: پس از راه اندازی یک مرکز تولید لباس با طراحی و الگوی های ایرانی – اسلامی از ماهر ترین طراحان مد و لباس و از ظرفیت دستگاه های مختلف در راستا استفاده کنیم.

گفتنی است در پایان آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، جانشین سپاه امیر المومنین ( ع ) ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مدیران استان، از پوستر «همایش علمی و پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی» رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۰۴۴۳

  • نویسنده : سمیه آذرمهر