ایلام_راسان خبر_مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: یک‌ هزار و ۱۱۱ نفر اسکان در اقامتگاه‌های شهرستان آبدنان از ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ تا پنجم فروردین امسال ثبت شده است.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ فرزادشریفی روز دوشنبه اظهار داشت: در این بازه زمانی بیش از ۱۳ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان آبدانان توسط مسافران و گردشگران نوروزی ثبت شد.

وی افزود: یک نمایشگاه‌ صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در ۶ غرفه و سیاه‌چادر در ورودی شهرستان برای بازدید و خرید گردشگران دایر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برگزاری نوروزگاه یکروزه در این شهرستان با حضور هنرمندانی از استان‌های کرستان و لرستان خبر داد و یادآور شد: در این نوروزگاه برنامه‌های شاد محلی توسط هنرمندان استان‌های ایلام، گرستان و لرستان برگزار شد.

شریفی ادامه داد: ۶ اقامتگاه اداری، خانه‌مسافر، خانه‌بومگردی و مدرسه با ظرفیت ۶۰۰ نفر اقامت و اسکان مسافران آماده پذیرش گردشگران نوروزی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام و دبیر ستاد سفرهای نوروزی اضافه کرد: پشت‌قلعه، قلعه هزاردر، امامزاده سیدصلاح‌الدین و پیرمحمد، دریاچه دوقولو، آبشار ماهوته، روستای هدف گردشگری میانوار و دینارکوه از جمله جاذبه‌های گردشگری آبدانان است.

کد خبر/۸۰۷۰۰

  • نویسنده : سمیه آذرمهر