راسان خبر/مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: حوزه میراث‌فرهنگی با توجه به اهمیت جایگاه آن که حافظ میراث به یادگار مانده از نیاکانمان است باید افرادی متخصص، کارکشته و زبده در این حوزه فعالیت داشته‌ باشند.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ فرزاد شریفی در جمع نیروهای حوزه معاونت میراث‌فرهنگی این اداره‌کل اظهار کرد: حفظ و ماندگاری میراث و آثار به جای مانده از گذشتگان نیازمند افرادی باتجربه، متعهد و دلسوز است.

وی با بیان اینکه در استان ایلام معاونت میراث‌فرهنگی از این ویژگی‌ها برخودار هستند، افزود: عملکرد این حوزه در استان و حتی کشور قابل قبول و ارزنده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام به توازن توجه به همه حوزه‌ها اعم از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید و اضافه کرد: رشد و بالندگی اداره‌کل در سطح استان و کشور در گروه توازن توجه به این سه حوزه است.

شریفی ادامه داد: استان ایلام در طول یک سال گذشته در حوزه تعیین عرصه و حریم، نجات بخشی ابنیه، مرمت و سایر بخش‌ها حوزه میراث‌فرهنگی عملکرد مثبتی داشته و در این راستا از کارشناسان و باستان‌شناسان خبره‌ای استفاده کرده است.

وی یادآور شد: تلاش برای ایجاد موزه‌های خصوصی و تخصصی از مهمترین برنامه‌های اداره‌کل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام تاکید کرد: امسال مطالبات و دیون همکاران پرداخت و هزینه‌های اضافی و تجملاتی حذف شده است.

وی افزایش سواد جامعه در حوزه میراث‌فرهنگی را از اهم اولویت‌های اداره‌کل دانست و آشنایی با شرح وظایف و کاوش‌های باستان‌شناسان، کارکرد موزه‌ها و آگاهی از مخاطرات حفاظت از میراث‌فرهنگی را از مهمترین برنامه‌های اداره‌کل در این هفته برشمرد.

شریفی در پایان کمک به هویت ملی و ایجاد نشاط اجتماعی در قالب اجرای برنامه‌های شاد در چارچوب عرف و شرع از اهداف است.

از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد به نام هفته میراث‌فرهنگی نامگذاری شده و «میراث‌فرهنگی، هویت ملی و نشاط اجتماعی» شعار امسال این هفته است.

کد خبر/۸۲۴۷۶

  • نویسنده : سمیه آذرمهر