راسان خبر/مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۱۳٠٠ مجوز برای واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی استان توسط این اداره کل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار راسان خبر از ایلام؛ علیرضا محمدی ظهر سه شنبه در  بازدید اصحاب رسانه از سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی به مناسبت هفته محیط زیست در قالب راویان پیشرفت، اظهار داشت: با حفاظت و فرهنگ سازیT سرشماری حیات وحش استان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: خشکسالی سنوات گذشته استان شرایط بحرانی را برای حیات وحش به وجود اورد و این مهم موجب کاهش تکثیر گوزن زرد ایرانی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: همچنین به دلیل خشکسالی سال گذشته زادوری گوزن زرد در سایت تکثیر وجود نداشته اما امسال با توجه به شرایط آب هوایی مناسب تاکنون ۶ راس گوساله متولد شده است.

محمدی ادامه داد: در سال گذشته ۱۱ راس قوچ و میش در مناطق حفاظت شده استان شکار غیر مجاز شد. همچنین ۱۱ اسلحه غیر مجاز نیز کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در طول دولت سیزدهم اعتبارات عمرانی و تملک دارایی از ۵ میلیارد  تومان سال ۱۴٠٠ به ۱۸ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: همچنین در این مدت ۱۳٠٠ مجوز برای واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی استان توسط این اداره کل صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم به دلیل پایش منابع ابی آزمایشگاه اب در سه شهرستان ابدانان، ایوان و چرداول راه اندازی و تجهیز شده است.

محمدی تصریح کرد: خرید دوربین دید در شب،  تجهیز بیسیم محیطبانان، خرید  ۱۷ دستگاه موتور سیکلت و..  از دیگر اقدامات دولت سیزدهم  به اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

وی عنوان کرد: ۷ درصد مساحت استان تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می باشد و این مناطق توسط ۶۲ محیطبان اداره می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: محیط زیست متعلق به احاد جامعه است و هدف از توسعه، فراهم سازی بستر مناسب زیست برای مردم است.

وی  افزود: برای هر صنعتی  که آلودگی ایجاد کند اخطار صادر و مهلت یک ماهه برای رفع به این واحدها داده می شود. اما قانون به محیط زیست اجاره تعطیلی هیچ واحد صنعتی را نداده است.

محمدی عنوان کرد: مناطق حفاظت شده استان شامل دینارکوه، قلارنگ، کبیرکوه، مانشت، کولگد می باشد که از نظر زیستی این مناطق اهمیت زیادی برای استان دارند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۹ تالاب طبیعی و مصنوعی، ۱۵ رودخانه دائمی در این استان وجود دارد.

گفتنی است؛سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی یکی از موفق ترین سایت های پرورش گوزن زرد در کشور می باشد.

هفته محیط زیست امسال از ۱۶ لغایت ۲۲ خرداد ‌ماه با شعار ” سهم من در تداوم حیات” نامگذاری شده است.

کد خبر/۹۵۱۴۱

  • نویسنده : سمیه آذرمهر