راسان خبر/مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اینکه تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان باز و تردد خودرو در آنها جریان دارد، گفت: ۷۵ کیلومتر عملیات برف‌روبی در محورهای استان توسط ۷۹ نیروی راهدار درگیر انجام شده است.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ سیدزاهدین چشمه خاور امروز یک شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با وجود بارش برف و باران در استان و با تلاش عوامل راهداری همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.

وی افزود: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی شبانه روز گذشته در ۱۳ محور ارتباطی از شهرهای استان بارش برف و باران و کولاک گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام تاکید کرد: طی شامگاه گذشته ۳۷۳ تن شن‌ و نمک در جاده‌های برفگیر استان پاشیده شد و بیش از ۷۵ کیلومتر عملیات برف‌روبی در محورهای استان توسط ۷۹ نیروی راهدار درگیر انجام شده است.

چشمه خاور بیان کرد: ۳۲ تیم عملیاتی از راهداری ایلام با ماشین‌آلات در کنار سایر دستگاه‌ها و پلیس راه در سطح جاده‌های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی نقاط مختلف جاده‌ای را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: با وجود بارش برف در گردنه ها و جاده های مناطق کوهستانی این استان چون محور قلاجه و تونل آزادی این محورها پاکسازی شده است، می طلبد رانندگان برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ای با احتیاط رانندگی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام از ذخیره سازی ماسه و نمک به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع برف و یخبندان، در ۱۳ راهدارخانه استان خبر داد و یادآور شد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده برای فصل سرما انجام شده است.

چشمه خاور ادامه داد: مردم می‌توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

کد خبر/۹۲۲۲۹

  • نویسنده : سمیه آذرمهر