ایلام_راسان خبر_مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام گفت: ۳۷ هزار و ۹۵۰ مورد بازدید از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان دهلران از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۰ فرودین‌ماه ۱۴۰۲ ثبت شده است.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ فرزادشریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مدت میزان اسکان در اقامتگاه‌های تحت نظارت ستاد خدمات سفرهای نوروزی ۳۴ هزار و ۷۰ نفر بوده که شامل اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی است.

وی افزود: برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی سه اقامتگاه بوم‌گردی، سه هتل، یک مهمانپذیر و زائرسرای اماکن مذهبی با ظرفیت ۷۰ اتاق و ۱۶ مدرسه با استعداد ۱۰۴ کلاس درس برای اسکان در ایام نوروز ۱۴۰۲ در شهرستان ویژه دهلران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: همچنین برای اسکان میهمانان نوروزی سه حسینیه در مرکز شهرستان برای اسکان به‌عنوان رزرو آماده شده است که در صورت لزوم و وضعیت اضطرار از این حسینیه‌ها استفاده شود.

شریفی یادآور شد: یادمان شرهانی، قلعه شاخ، کویر ابوغویر و چشمه آبگرم از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان دهلران است.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی دراین شهرستان ۲ نمایش با موضوع دفاع مقدس در یادمان شرهانی و یک نمایش اجتماعی با موضوع مشکلات ازدواج جوانان در محل نمایشگاه‌ صنایع‌دستی و سوغات‌محلی برای مردم برگزار شد.

به‌گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، در محل چشمه آبگرم دهلران نیز با مشارکت بخش خصوصی تا چهار شب با اجرای برنامه‌های شاد لحظات خوشی را برای مسافران رقم زدند.

وی در پایان بیان کرد: از ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ تا دهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲صنعتگران دهلرانی حاضر در ۱۵ غرفه نمایشگاهی، صنایع‌دستی و سوغات‌محلی خود را در ۶ سیاه‌چادر به مبلغ ۲۵۶ میلیون تومان فروختند.

کد خبر/۸۰۸۶۳

  • نویسنده : سمیه آذرمهر