راسان خبر/رییس سازمان نظام  دامپزشکی کشور از ساماندهی حقوق مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار راسان خبر از ایلام از ایلام؛ حامد زارعی عصر امروز یک شنبه در دیدار با مسوولین فنی، درمانگاه و داروخانه های بخش خصوصی دامپزشکی استان ایلام اظهار داشت: سازمان نظام دامپزشکی اهداف خاصی را دنبال می کند و در این راستا تا حدودی موفق عمل کرده است.

وی افزود: خوشبختانه امروز هیچ فاصله ای حتی جزیی بین سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کشور نیست و رویکردی بسیار مثبتی بر مناسبات همکاری بخش دولتی و خصوصی حاکم شده است.

رییس سازمان نظام  دامپزشکی کشور گفت: سلامتی جامعه مرهون خدمات دامپزشکی است و این مهم باید توسط شاغلین این حوزه به جامعه معرفی شود.

زارعی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مشکل مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی که چند ساله این با آن مواجه هستند دریافت حقوق مستقیم از کارفرما است که این مهم با قوانین اصل نظارت همخوانی ندارد.

وی بیان داشت: در راستای انجام وظایف، سازمان نظام پزشکی به این موضوع ورود کرده تا این مشکل برای همیشه حل شود.

رییس سازمان نظام  دامپزشکی کشور گفت: ساماندهی حقوق این افراد که از مطالبات به حق آنان می باشد همواره مورد تاکید دولت سیزدهم است.

وی بیان داشت: تلاش می شود حقوق این افراد از محل اعتبارات سازمان، نهادهای دولتی مربوطه و .. پرداخت می شود.

زارعی گفت: همچنین محاسبه حقوق مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی در آیین نامه جدید بر اساس سابقه کار، ظرفیت تولید، پرداخت فوق العاده، بدی آب و هوا و .. انجام می شود.

وی اضافه کرد: اجرای  طرح ساماندهی حقوق مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی هم اکنون در انتظار تصویب هیات محترم وزیران است.

صدور ۱۷۶۹ پروانه صنعتی بهداشتی در استان ایلام 

رییس نظام دامپزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: از ابتدای شروع بکار این شورا تاکنون ۱۷۶۹ پروانه صنعتی بهداشتی، ۵۱ پروانه غیر صنعتی صادر شده است. همچنین ۳۵٠ پرونده نیز در دست اقدام و در حال طی کردن مراحل قانونی است.

دکتر عبدالحسین قیطاسی با بیان اینکه  رسیدن به هر هدفی مستلزم وجود یک سری شرایط، امکانات و ملزومات است، افزود: شورای نظام دامپزشکی استان در همین راستا با حداقل امکانات و پرسنل، تعامل خود را با اداره کل دامپزشکی استان و سایر ارگان های مربوطه و بخش خصوصی حفظ کرده است.

وی اضافه کرد: نظام دامپزشکی ایلام در حال حاضر افتخار خدماترسانی به تعداد ۶۳۳ نفر عضو در رده های مختلف را دارد.

رییس نظام دامپزشکی ایلام بیان داشت: هم اکنون ۱۸مرکز درمانی، ۳۷داروخانه، ۳ آزمایشکاه، ۵ شرکت پخش دارویی و واکسن و ۴بیمارستان دامپزشکی در استان قعال هستند.

وی تصریح کرد: همچنین ۵٠ نفر فعال دارای کارت مایع کوب و ۱۴ نفر کارشناس بازدید صدور پروانه های دامی در این استان مشغول فعالیت هستند.

رییس نظام دامپزشکی ایلام تصریح کرد: صدور پروانه های ماده ۲ در سال جاری به صورت الکترونیکی انجام می شود و کمیته های استانی جهت تعیین تکلیف متقاضیان مطابق ضوابط ابلاغی سازمان تشکیل شده است.

قیطاسی در پایان گفت: همچنین در دوره چهارم شورای نظام دامپزشکی ایلام، تعداد ۹ پروانه مرکز درمانگاهی، ۱۱ داروخانه، ۳ بیمارستان و ۳ ازمایشگاه صادر شده است.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ همچنین در این دیدار تعدادی از مسوولین فنی، درمانگاه و داروخانه های بخش خصوصی دامپزشکی استان ایلام مشکلات حوزه خود را با رییس سازمان نظام پزشکی کشور در میان گذاشتند.

کد خبر/۸۲۸۲۸

  • نویسنده : سمیه آذرمهر