به گزارش راسان خبر؛ مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست در تکمیل خبر فوق افزود: اداره کل پست استان خوزستان با همکاری فرمانداری و اداره کل اوقاف استان، با توجه به نیاز زوار به دریافت روادید در مرز چزابه و جلوگیری از بلاتکلیفی و سردرگمی زوار بدون روادید، خدمات ثبت نام ،دریافت مدارک،ارسال […]

۲c261cdd-eb82-49ad-8c17-608f0cfed722_20151125_153639

به گزارش راسان خبر؛ مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست در تکمیل خبر فوق افزود: اداره کل پست استان خوزستان با همکاری فرمانداری و اداره کل اوقاف استان، با توجه به نیاز زوار به دریافت روادید در مرز چزابه و جلوگیری از بلاتکلیفی و سردرگمی زوار بدون روادید، خدمات ثبت نام ،دریافت مدارک،ارسال اطلاعات و همچنین توزیع روادید های صادره به متقاضیان را ارایه می کند و این عملیات در نهایت سرعت انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد بالای درخواست های دریافت روادید،دستور بسیج عمومی نیروها و امکانات اداره کل پست استان صادر شد و این اداره کل با افزایش تعداد نیروها و باجه های ارایه خدمات روادید، عملیات ثبت نام و همچنین توزیع روادیدهای صادره را با ۲۰ گروه پستی و در سه نوبت کاری انجام می دهد.

مهندس مهری با بیان این که روزانه به طور متوسط صدور هزار روادید درخواست می گردد اظهار داشت: اداره کل پست استان خوزستان با استقرار اکیپ های پستی تا آخرین ساعات شب درخواست هموطنان را دریافت و در پایان شب ورود اطلاعات و اسکن مدارک توسط پست تکمیل و اطلاعات به کنسولگری عراق جهت صدور روادید تحویل می گردد.

رییس هیات مدیره ادامه داد: توزیع گذرنامه های واصله به پست نیز در سراسر استان در نهایت سرعت و در سه نوبت کاری انجام می شود.

وی با بیان این که در کنار این خدمات، پست استان خوزستان با استقرار گروه های پستی در ورودی و خروجی پایانه مرزی چزابه جهت راهنمایی و جمع آوری مدارک گمشده ،خدمات پست یافته را نیز به زائرین ارایه می کند عنوان کرد: مدارک پست یافته پس از شناسایی آدرس صاحبان آن با استفاده از بانک اطلاعات کد پستی ۱۰ رقمی به آنها تحویل می گردد.

مدیرعامل گفت: این طرح با بررسی عملکرد سال گذشته پست در جمع آوری ۹۰۰ مدرک شناسایی از جمله شناسنامه،گذرنامه،کارت ملی و کارت پایان خدمت زائرین و تحویل به صاحبان مدارک توسط اداره پست شهرستان سوسنگرد و با همکاری پایانه مرزی چزابه در مرز چزابه در استان خوزستان به اجرا در می آید.

مهندس مهری درخصوص دیگر خدمات پست استان افزود: همچنین جهت ارایه خدمات تسهیلی به زائرین کربلای معلی در ایام اربعین حسینی موکب های استراحت و پذیرایی از زائرین برپا گردیده که از حضور آنان استقبال می کند.

مدیرعامل گفت: خدمات ویژه توزیع گذرنامه ها، استقرار گروه های پستی سیار و خدمات پست یافته در مرز شلمچه نیز به زائرین ارایه می شود.

مهندس مهری در ادامه با بیان این که  پست استان ایلام نیز با تمامي امكانات و تجهيزات، خدمات خودرا به زائران عتبات عاليات ارایه مي نمايد افزود: اين اداره كل با بسیج روزانه چندين نفر از كاركنان و اعزام به پايانه مرزي و استقرار در دفتر پستي مرزبين المللي مهران به صورت شيفت هاي مجزا حتي در ايام تعطيل، از آمادگی کامل برای  ارایه خدمات پستي و پذيرايي از زائرين، برخوردار است.

وی با بیان این که مهمانسراي اداره كل پست استان براي اسكان همكاران ومسافران آماده سازي و تجهيز گردیده ادامه داد: اختصاص فضاي وسيع محوطه اداره پست شهرستان مهران به منظور پاركينگ خودروهاي زائرين و همچنين نمازخانه و واحد مسكوني در اختيار اين شهرستان براي آنان،هدايت و راهنمايي عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت با استفاده از بروشورها و اطلاعيه هاي ستاد اربعين استان جهت طي طريق در مسيرهاي تعيين شده منتهي به پايانه مرزي، تقويت نیروهاي بخش توزيع با به كارگيري ساير همكاران اجرايي جهت تسريع و توزیع گذرنامه ها ي زائرین و تامين آسايش،آرامش ورضايتمندي آنان،از ديگر خدمات قايل ارایه اين اداره كل به زائرين عتبات عاليات مي باشد.

مدیرعامل همچنین از دیگر خدمت دفتر مرزی پست مهران در جهت رفاه حال زائرین مبنی بر قبول و حمل بار آنها در بازگشت از سفر کربلای معلی و توزیع در مقصد خبر داد.