خدمت رسانی به زائران اربعین از محل موقوفات مرتبط با امام حسین(ع)در موکب های اوقاف در مرز مهران آغاز شد.

IMG_3682

راسان خبر؛  حجت الاسلام حسن شهیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: امروز درخت وقف در مرز مهران به بار نشسته است و میوه شیرین نیات واقفان نیک اندیش در دسترس زائران اباعبدالله (ع) قرار گرفته است.

وی افزود:  واقفانی که شاید اکنون در قید حیات نباشند امروز درآمد موقوفات آنها در اختیار زائرین اربعین قرار گرفته است و ثواب آن در نامه اعمال آنها ثبت خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: امسال با برنامه ریزی های انجام گرفته توسط سازمان اوقاف و امور خیریه ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان های اصفهان، قزوین، قم، همدان، زنجان و مرکزی در مرز مهران مستقر شده اند و کار اطعام زائران و توزیع بسته های فرهنگی را شروع نموده اند.

این مقام مسئول گفت :  امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام میزبان عوامل اجرایی ادارات کل اوقاف تعدادی از استانهای کشور است که در زائر سراهای بقعه امامزاده سید حسن (ع) مهران اسکان یافته اند.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه بیان کرد:  بقاع متبرکه امامزاده علی صالح و سید حسن(علیهما السلام) ، مساجد و حسینیه های سطح شهرهای مهران ، ایلام و دهلران به صورت شبانه روزی در خدمت زائرین می باشد و کار اسکان و اطعام از محل نذورات مردمی با همکاری هیئت های امناء این اماکن مذهبی انجام می گیرد.

حجه الاسلام شهیدی در پایان از مردم شریف استان ایلام خواست  جهت اسکان و پذیرایی زائرین ، اقلام مورد نیاز مساجد و حسینیه ها از قبیل پتو و اقلام خوراکی را  به دفتر هیئت امناء و هیئت مذهبی این مکان ها تحویل نمایند و در کار خیّر پذیرائی از زائران حسینی سهیم شوند.