به گزارش راسان و به نقل از مهرترابی، مدیرکل روابط عمومی این شرکت، با بیان این که این روزها متاسفانه استفاده از کارت‌پستال به طور چشمگیری نزد جامعه ایرانی به ویژه نسل جدید کاهش یافته است اظهار داشت: با وجود این که جذابیت کارت پستال و خاطره آن در حافظه تاریخی تک تک ایرانیان  وجود […]

۱۱b9f98e-eccc-4025-bc6e-20984c5eb85e_20160305_145038

به گزارش راسان و به نقل از مهرترابی، مدیرکل روابط عمومی این شرکت، با بیان این که این روزها متاسفانه استفاده از کارت‌پستال به طور چشمگیری نزد جامعه ایرانی به ویژه نسل جدید کاهش یافته است اظهار داشت: با وجود این که جذابیت کارت پستال و خاطره آن در حافظه تاریخی تک تک ایرانیان  وجود دارد ولی به علت مشغله های زندگی کنونی و تعدد ارتباطات، بازار این آثار جذاب هنری از رونق افتاده است.

وی افزود: در واقع یکی از علل مهجور ماندن این قاصدان کاغذی که جاذبه های طبیعی، افتخارات ملی، فرهنگ و سنن بومی و وقایع تاریخی را به نمایش می گذارد ورود فناوری های نوین ارتباطی است که کاهش و فراموشی فرهنگ مکاتبه و نامه نگاری و ارسال کارت پستال را موجب گردیده است.

مدیرکل روابط عمومی با اشاره به ماموریت پیام رسانی پست و نقش موثر آن در گسترش ارتباطات عنوان کرد:

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در خلاقیتی جالب و منحصر به فرد خدمتی نوین را به منظور حفظ و احیای سنت ارسال کارت پستال و ترغیب هموطنان به استفاده از این آثار مصور جذاب در مراودات خود طراحی و راه اندازی نموده است.

وی خاطرنشان کرد: کارت پستال شرکت پست با تلفیق شیوه های سنتی و الکترونیکی طوری طراحی شده که هم پاسخگوی نیازهای جامعه امروز که فناوری بخش مهمی از زندگی او گشته است بوده و هم از بعد عاطفی و احساسی، اثر گذاری بیشتری بر گیرنده داشته باشد.

ترابی درخصوص چگونگی بهره مندی از این سرویس نوین و فرایندهای آن گفت:همه افراد، سازمان‌ها و شرکت‌ها از اقصی نقاط دنیا می توانند با مراجعه به سامانهwww.ecard.post.ir   به مناسبت  نوروز  و دیگر مناسبت ها و ایام خاص از میان صدها عنوان کارت پستال های متنوع، زیبا و جذاب جای گرفته در این سامانه، کارت دلخواه خود را انتخاب، پیام موردنظر را درج و نشانی گیرنده را ثبت نمایند.

مدیرکل روابط عمومی افزود: سفارش های ثبت شده از سوی واحدهای پستی بررسی و کارت پستال الکترونیکی انتخاب شده به صورت کاغذی بر اساس سفارش کاربر آماده سازی گردیده و پست با برخورداری از گسترده ترین شبکه توزیع کشور آن را به دست گیرنده می رساند.

وی این سرویس را یگانه و منحصر به شرکت پست و دارای قابلیت های متعدد دانست و اظهار داشت: این سرویس دارای امکانات جالب دیگری نظیر بارگذاری تصاویر شخصی برای چاپ به عنوان تصویر کارت، درخواست توزیع در زمان دلخواه، ارسال انبوه، پرداخت هزینه به صورت برخط، ارسال به صورت ثبتی و امکان رهگیری تا رسیدن به مقصد از طریق پرتال شرکت پست، ارسال به سراسر کشور می باشد.

ترابی با بیان این که این سرویس مزایای بسیاری را  به همراه دارد یادآور شد: سرویس ثبت سفارش آنلاین کارت پستال نسبت به دیگر شیوه های مشابه بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه برای هموطنان است چرا که هزینه سرویس ثبت سفارش آنلاین در مقایسه با هزینه رجوع به بازار، خرید کارت پستال و همچنین ارسال به گیرنده بسیار کم تر می باشد.

مدیرکل روابط عمومی با اشاره به کارکردهای جانبی این سرویس گفت: علاوه بر ارسال کارت پستال، انجام تبلیغات مستقیم و همچنین ارسال دعوت‌نامه‌های همایش‌ها، سمینارها، نمایشگاه‌ها، مراسم و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی شخصی با هزینه ای پایین از طریق این سامانه امکان پذیر است.

وی ارایه این سرویس را مشابه برخی کشورهای توسعه یافته نظیر اسپانیا، اتریش، آمریکا، پرتغال، دانمارک، سوییس و کانادا دانست و افزود: سرویس کارت پستال الکترونیکی شرکت پست در کشور ما از بدو راه اندازی با استقبال خوبی از سوی هموطنان روبرو  بوده است.

ترابی در پایان از هموطنان خواست تا در روزهای پایانی سال فرصت را مغتنم شمرده و به منظور پاسداری از فرهنگ و آیین سرزمین کهن ایران زمین، سال جدید را با ارسال کارت پستال به عزیزانشان تبریک گویند.