در ادامه تنش‌ها پس از شهادت آیت الله نمر به دست آل سعود، ترکیه سفیر ایران را احضار کرده است.

torkie1

راسان خبر؛ در اعتراض به گزارش رسانه‌های ایران در خصوص ارتباط اعدام شیخ نمر با سفر رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه به عربستان، وزارت امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه ۱۷ دی ماه سفیر ایران در آنکارا را احضار کرده است.

 به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ما اقدام رسانه‌های وابسته دولتی ایران در مرتبط کردن سفر رییس جمهوری ما به عربستان و مساله اعدام‌ها در این کشور را به شدت محکوم می کنیم.»

 در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: «به سفیر ایران تاکید شد که حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد کاملا غیر قابل قبول و غیرقابل توضیح است.»

 به گزارش بی بی سی، وزارت خارجه ترکیه همچنین خواستار “برخورد” با رسانه منتشر کننده این گزارش شده است.

 سه شنبه هفته گذشته رجب طیب اردوغان سفری دو روزه به عربستان داشت و با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در خصوص بحران سوریه و همکاری در زمینه انرژی مذاکره کرد.

 به گزارش رادیو فردا، رییس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه، در واکنش به شهادت آیت الله نمر گفته بود: «عربستان سعودی تصمیم به اجرای مجازات اعدام در کشور خود دارد و مطابق قوانین خود نیز رفتار می‌کند. حالا این که موافق آن باشیم یا مخالف، مسئله دیگری است، اما این مسئله مربوط به قوانین داخلی خود عربستان سعودی است.»

منبع: جام نیوز