راسان خبر؛ مشاور اقتصادی و بیمه‌ای معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: از اواخر دی ماه فروش بیمه ازدواج آغاز می‌شود و تلاش شده در آن نیازهای جوانان هنگام ازدواج دیده شود. اکبر افتخاری افزود: در جلسات کارشناسی با وزارت ورزش و جوانان پیشنهاداتی در جهت طراحی بیمه‌نامه‌ای برای جوانان ارائه شد […]

images-(1)

راسان خبر؛ مشاور اقتصادی و بیمه‌ای معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: از اواخر دی ماه فروش بیمه ازدواج آغاز می‌شود و تلاش شده در آن نیازهای جوانان هنگام ازدواج دیده شود.

اکبر افتخاری افزود: در جلسات کارشناسی با وزارت ورزش و جوانان پیشنهاداتی در جهت طراحی بیمه‌نامه‌ای برای جوانان ارائه شد و در این جهت کارهای مطالعاتی صورت گرفت. بر اساس آن قرار شد در زمینه طراحی بیمه‌نامه در حوزه‌های جوانان به تفکیک بپردازیم.

وی با بیان اینکه این کار با توجه به سیاست‌های کلی نظام و دغدغه جوانان، خانواده‌ها و مسئولان در زمینه ازدواج انجام شده است، اظهار کرد: در این جهت طرحی به عنوان بیمه ازدواج آماده و دغدغه‌های موجود شناسایی شد. بیمه ازدواج در جهت کاهش دغدغه‌های مالی جوانان برای ازدواج است.

افتخاری افزود: بیمه ازدواج به جهیزیه، کمک هزینه تهیه مسکن، مشاوره قبل از ازدواج، تولد نخستین فرزند و مهریه زنان پس از فوت همسر و کنسل شدن مراسم ازدواج تخصیص می‌یابد.

معاون طرح و برنامه بیمه ایران با بیان اینکه افراد می‌توانند از بدو تولد تا ۳۰ سالگی تحت پوشش این بیمه قرار گیرند، ادامه داد: حداقل مبلغ ماهانه برای برخورداری از بیمه نامه ازدواج ۵۰ هزار تومان است تا ۵۰۰ هزار تومان نیز افراد می‌توانند هر ماه برای آن بپردازند.

به گفته وی، دوره انتظار این بیمه‌نامه پنج سال است و برای هر کدام از بخش‌های بیمه‌نامه مبلغی ذخیره می شود که فرد می‌تواند پس از پنج سال از آن برای ازدواج بهره ببرد. افراد همچنین می‌توانند بیمه‌نامه را بازخرید کنند.

وی در این باره به ذکر مثالی پرداخت و اظهار کرد: اگر فردی در ۲۰ سالگی تحت پوشش بیمه ازدواج قرار گیرد و قصد ازدواج در ۳۰ سالگی را داشته باشد و ماهی ۲۰۰ هزار تومان بابت آن بپردازد، می‌تواند در ۳۰ سالگی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بابت حق مشاوره، ۲۰ میلیون تومان کمک هزینه عقد و عروسی، بیش از ۱۶ میلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه و هفت میلیون تومان نیز بابت تولد نخستین فرزند دریافت کند.

افتخاری در پایان تاکید کرد: افراد در پایان ۳۰ سالگی نیز می‌توانند بیمه خود را ادامه دهند بنابراین بیمه ازدواج یک بیمه نامه مستمر می‌تواند باشد.

منبع: ایسنا